טודלרס

הפרש מומלץ בין ילדים במשפחה

מתכננת ילד שני או שלישי ? מה ההמלצות הבריאותיות למרווחים בין הריונות ולמה

13.4.2013

כך כותב ד"ר דיוויד אגוס" בספרו הקץ למחלות
"בשנת 2011 קבעו חוקרים מאוניבריסטת קולומביה כי הסיכוי לאבחון אוטיזם אצל הילד השני עולה פי שלוש כאשר ההתעברות מתבצעת בתוך 12 חודשים לאחר הולדת הילד הראשון. במידה וההתעברות מתבצעת 12-23 חודשים לאחר הלידה הראשונה הסיכון לאוטיזם היה כפול בהשוואה להתעברות שהתרחשה יותר משלוש שנים לאחר הולדת הילד הבכור. הסיבה לשכיחות הגבוה של אבחון אוטיזם בילד השני שנולד קרוב לילד הראשון אינו ידוע. הנחות החוקרים הם : מחסור בחומרי תזונה, שינויים ביוכימים או שינויים בסביבה הרחמית שיכולים להשפיע על הילד הבא

ממצא זה מאשש מחקרים קודמים שבחלקם נמצא קשר בין מרווחי זמן קצרים בין תינוקות לבין מחלות נפש של הילדים." חשוב להבהיר כי למרות המחקרים המעניינים הללו מציאת קשר בין אבחון אוטיזם לבין הפרש גילאים קטן בין אחים אינה מעידה על סיבתיות. קשר בין נתונים לא בהכרח מעיד על סיבתיות.

יחד עם זאת כדאי לדעת כי ארגון הבריאות העולמי ממליץ שלא לנסות להכנס להריון ב-24 החודשים שלאחר לידה כדי להוליד תינוקות בריאים.
יש מעט מאוד הורים שמקשיבים להמלצה זאת, בעיקר אם מדובר בהורים מבוגרים שהשעון הביולוגי דוחק בהם. הורים צעירים יותר יכולים לשקול ליישם את ההמלצה בקלות רבה יותר.
אם את בכל זאת מעוניינת להכנס להריון במרווחי זמן קצרים, הקפידי על תזונה עשירה במינרלים וויטמינים , בצעי בדיקות דם מקיפות לאיתור חסרים והקפידי ליטול חומצה פולית לאורך תקופה זאת.בנוסף, שקלי נטילת מולטי ויטמין להריון במידה ותזונתך אינה מאוזנת.

ומה לגבי שיקולים נוספים ? קראי דעות של עשר נשים לגבי מרווחים בין ילדים