טודלרס

שבוע 2 של הריון

שבוע 2 של הריון - עדיין לא בהריון אבל בקרוב תהיי....

26.7.2013

שבוע 2 להריון הוא השבוע השני מתחילת הוסת האחרונה שלך לפני ההריון. סיימת לא מזמן את תקופת הוסת ואת מתקרת לתקופת הביוץ. בסוף שבוע זה (בהתאם למועד הביוץ- סביב היום 14 ), תבשיל ביצית אחת מהשחלה ותצא למסע לכיוון החצוצרה והרחם (שלב הביוץ). אם תופרה הביצית שיצאה לדרך, יתרחש הריון, אם לא תקבלי את הוסת בעוד שבועיים. כפי שאומרים רבים, תזמון הוא שם המשחק. כדי להצליח להיכנס להריון מומלץ לקיים יחסי מין לפני במהלך ואחרי הביוץ לסרוגין יום כן ויום לא. בכל מקרה אין טעם לקיים יחסים יותר מפעם אחת ביום (אין הדבר אפקטיבי). כדאי מאוד להסתמך על בדיקות הביוץ הביתיות וסימני הביוץ הנוספים להדריך אותך במועד הביוץ המתקרב.

מה מומלץ לעשות כדי להיכנס להריון ?
לדאוג לתזונה בריאה הכוללת ירקות חיים ומבושלים, דגנים מלאים, תה ירוק. מומלץ ביותר לעבור לצרוך לחם מלא, אורז מלא או לפחות בסמטי, כוסמת, עדשים, קינואה שיבולת שועל וחלב עיזים. תפריט בריא ומאוזן מגביר את פוריות האישה והגבר.
להמנע מעישון אקטיבי ופסיבי ומשתיית אלכוהול.
להרבות בשתיית מים (לפחות 10 כוסות מים) ולדאוג שיהיה לך בקבוק מים בהשג יד.
להמעיט ככל הניתן בשתיית קפאין (עדיף מאוד להמנע מקפה וקולה ) ובצריכת סוכר ומלח.
להמעיט בשתיית חלב ומוצרי חלב.
ליטול חומצה פולית באופן קבוע.
ליטול תוסף מולטי ויטמין להריון על בסיס יומי. תוסף מולטי ויטמין להריון כולל חומצה פולית ולכן לא צריך ליטול  את שניהם בנפרד).
על פי בדיקות טרום הריון ליטול תוסף ברזל במידה ואת סובלת מחוסר ברזל (אין ליטול ברזל ללא צורך ללא המלצת רופא ) או כל תוסף אחר על פי חסרי הגוף כגון טיפות ויטמין די.
לפנות זמן לפעילות גופנית קלה עד מתונה כ- 3-4 פעמים בשבוע במשך חצי שעה עד שעה (הליכה, שחיה, ריקוד). כל אלו יתרמו לזרימת דם טובה (כולל איברי הפריון) , לחילוף חומרים טוב יותר, המרצת פעילות הלימפה ולמצב רוח טוב.
דימיון מודרך – אין הוכחות מדעיות על הקשר בין דימיון מודרך וחשיבה חיובית וכניסה להריון אבל לכל הפחות ניתן לשער שמחשבות אלו עשויות לעזור ולמשוך את התוצאה הרצויה.

לחצי מטה לקריאה של כתבות נוספות הקשורות לכניסה להריון
זמני ביוץ