טודלרס

סקירת מערכות מוקדמת

כל השאלות והתשובות על סקירת מערכות מוקדמת

12.3.2013

בדיקות במהלך הריון
בדיקת סקירת מערכות מוקדמת

מועד הבדיקה :שבועות 14-16 לתחילת ההריון

מטרת הבדיקה :מעקב אחר התפתחות תקינה של מערכות הגוף השונות של העובר. הבדיקה שוללת מומים מבניים. הבדיקה אינה בודקת ואינה שוללת ליקויים כרומוזומלים בעובר.

סוג הבדיקה: בדיקת אולטרסאונד חיצונית. במידה ועולה צורך להעמיק את הבדיקה מתבצע אולטרסאונד וגינלי

מימון ותשלום: הבדיקה אינה נמצאת בסל הבדיקות המומן. לקוחות הביטוח המשלים או הביטוח הפרטי מקבלות הנחה על הבדיקה . עלות הבדיקה לחברות מכבי עם ביטוח מורחב של מגן זהב היא 110 שקלים. עלות הבדיקה בכללית מושלם במכוני ההסדר 114 ש"ח בלבד. עלות הבדיקה הפרטית בכללית מושלם היא החזר של 50 אחוז מעלות הבדיקה , עד 549 ש"ח. ההחזר כולל הן את הבדיקה והן את הייעוץ הניתן במסגרתה. הזכאות הינה לבדיקה אחת (מוקדמת או מאוחרת ) לכל הריון.

מבצע הבדיקה: רופא מומחה אולטרסאונד

מה להביא לבדיקה: הפנייה של הרופא הגניקולוג לסקירת מערכות מוקדמת. במידה ומדובר ברופא פרטי (שאינה מטעם הקופה בה את מבוטחת) מומלץ להביא תוצאות בדיקות קודמות כמו בדיקת שקיפות עורפית.

משך הבדיקה: כחצי שעה

מהלך הבדיקה: הרופא מבקש מהלקוחה לרוקן שתן בשירותים (היות וגם מעט שתן מפריע לבהירות הבדיקה). הלקוחה שוכבת על המיטה והרופא בודק באמצעות אולטרסאונד חיצוני את איברי העובר. הרופא בודק את קיומם של האיברים, מיקומם, אורכם, רוחבם וזרימת הדם בהם. הלקוחה צופה בתמונות העובר במסך המוקרן מולה. הרופא הבודק מסביר מה רואים בתמונות ומצלם את הממדדים שאוזכרו. ניתן לבקש מהרופא הסברים נוספים.

המבנים הנבדקים בבדיקה: תיאור ואורך צוואר הרחם, מיקום ודרגת השליה, תנועות העובר וכמות מי שפיר, מדידות  גודלו של העוברוהתאמתם לשבוע הבדיקה, יחסי אורך בין חלקי הגוף השונים, סקירה אנטומית של מערכת העצבים (גולגולת, חדרי מוח, צרבלום, גרעיני בסיס, גומה  אחורית, עמוד שדרה, צוואר ועורף), סקירה אנטומית של פנים וחזה (ארובות עיניים, עדשות, גשר אף, שפתים שלמות, סנטר, פה, לב עם ארבע מדורים, ראות וסרעפת), סקירת מערכת השתן ועיכול (קיבה, דופן הבטן, כניסת חבל התבור, כיס מרה, כליות, כיס שתן, איברי מין, כבד)סקירה אנטומית של השלד (עצמות גפים עליונות, כפות ידיים, אצבעות, עצמות גפים תחתונות, כפות רגלים, בהונות).

תוצאות הבדיקה: תוצאות הבדיקה ניתנות מיד בתום הבדיקה באמצעות מסמך המפרט את תוצאות הבדיקה +צילומים של העובר. בחלק מהקופות התמונות של העובר  מועלות לתיק האישי של הלקוחה וניתן דרך הסיסמה לצפות בהם.

קראי עוד בנושא
סקירת מערכות מאוחרת
סקירת מערכות מוקדמת או מאוחרת