טודלרס

שבוע 30 של הריון

שבוע 30 של הריון - על התפתחות העובר, סידורים ושאלות

26.7.2013
שבוע שלושים  להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע שלושים להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע שלושים מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע שלושים להריון הוא אמצע חודש שביעי להריון ותחילת השליש השלישי והאחרון של ההריון.

התפתחות העובר שבוע 30 להריון :
התפתחות העובר
התינוק גדל ומשמין משבוע לשבוע. הוא שומע את סביבתו, רואה שינויי אור וחושך.
אורכו ומשקלו של העובר  – שבוע 30 להריון
אורכו הכללי 35 ס"מ, אורכו מראשו עד לעכוז כ- 23 ס"מ ומשקלו כ 1550 גרם (נתוני חציון- אחוזון 50. (טווח שיכול לנוע בין 990 גרם לכ- 2070 גרם). זכרי שמשקל, מבנה  ותזונת האם, משתנה מאישה לאישה ומשפיע על גודל העובר.

שבוע שלושים להריון – איך את מרגישה  ?
חלק מהנשים חשות התכווצויות של הרחם בשלב זה . ההתכווצויות מהוות חלק מהכנת הגוף ללידה וכל עוד הם אינם רבות ותדירות אין חשש לבעיה.לא משנה מה מבנה גופך וכמה העלת במשקל את כבר מרגישה אחרת, הרבה יותר גדולה ומגושמת. קשה יותר להתכופף, לשבת, לקום מישיבה. הרחם לוחץ על הבטן ותחושת הכבדות גורמת ללחץ בכל הגוף ואי נוחות הקשורים לנשימה ומערכת העיכול. לחלק מהנשים קשה יותר לנשום היות והרחם גדל ומתרחב ודוחף את הסרעפת לתוך הריאות. העובר הגדול גם לוחץ על שלפוחית השתן כך שכך שתייה מריצה אותך לשירותים להתרוקנות, מצב מעצבן בפני עצמו. היתרון היחיד בכל המצב הוא שעם גדילת הבטן והתקדמות ההריון , חבריך ומשפחתך מבינים את צרכיך ורוצים לעזור לך יותר ויותר. אם את סובלת מעצירויות , הדבר נובע מזרימת דם נמוכה מהגוף ללב. השתדלי לאכול סיבים, להשתתף בפעילות ספורטיבית יומיומית כמו הליכה , שחייה או ריקודים.

בשלב הזה עולות הרבה שאלות בנוגע ללידה וקניות הקשורות בה
את מוזמנת לקרוא אצלנו מידע בנושאים הבאים
תופעות לוואי בהריון
צילום הריון
שמות לתינוקות
קורס הכנה ללידה
רשימת קניות לתינוק שנולד
אין צורך לקנות הכל כבר עכשיו. בנוסף, מומלץ להמשיך לבקש מחברים ומשפחה שיעבירו לך וציוד ראשוני לטיפול בתינוק (בגדים, מנשא, עריסת תינוק, בגדים, משאבת חלב שקנו ולא השתמשו וכד').
עליית יתר בהריון

בדיקות רפואיות
בדיקות דם ושתן חוזרות לפי ממצאים קודמים ושיקול הרופא
הערכת משקל, דופק, כמות מי שפיר, מנח העובר , מיקום שלייה  אצל הרופא המטפל בבדיקה החודשית
בהריון עם סיכון מעקב צמוד על מצב העובר ואולטרסאונד שבועי