טודלרס

טיפול במצבי קוליק על ידי רמדיז

התינוק סובל מגזים ? קראי על רמדיז בשיטה של הומיאופתיה קלאסית

24.3.2013

תופעת הגזים וכאבי הבטן אצל תינוקות (קוליק) היא תופעה שכיחה בחודשיהם הראשונים של תינוקות רבים. תופעה זו מתרחשת בעיקר עקב חוסר בשלות של מערכת העיכול ותהליכי התפתחות וגדילה של מערכת זאת. ישנם תינוקות שהתברכו בהתמודדות קלה עם כאבי הבטן והגאזים בחודשי חייהם הראשונים, במקרים אלו הסימפטומים אינם כל כך כואבים ולכן מספיק יהיה לכופף לתינוק את הברכיים לכיוון הבטן ולמרוח מעט שמן זית חמים כדי להפחית את התופעה.ואולם, לאחוז גבוה של תינוקות זה לא יספיק והם ימשיכו לסבול רבות מסימפטומים כמו: נפיחות והתקשות של הבטן, עוויתות שמגיעות בהתקפים כואבים מאוד, הקאות, עצירויות ועוד.
 

תינוקות הסובלים מכאבי בטן וגזים רבים, זקוקים לעזרה רלוונטית שתאפשר להם להמשיך ולעבור את חודשי חייהם הראשונים בלי סבל מיותר.בידיה של ההומיאופתיה הקלאסית כ-4,000 תרופות מסוגים שונים המכונות "רמדי" בשפה ההומיאופתית המקצועית. כל אחת מהרמדיז מופקת ממקור שונה מתוך עולם הדומם, הצומח או החי. כל רמדי מופקת מתוך הקפדה על הכללית והחוקים הקפדניים של רקיחות מסוג זה, כללית אותם הנחה ד"ר סמואל האנמן , מייסד השיטה לפני למעלה מ-200 שנה.לפי חוקי ההומיאופתיה הקלאסית רמדי לעולם תהיה עשויה מחומר אחד בלבד שעבר תהליכי דילול וניעור מדויקים וקפדניים, לאחר שהותאמה באופן אישי מאוד לאדם החולה על ידי הומיאופת קלאסי מוסמך, מתוך כל 4000 הרמדיז הקיימות.  תהליך הדילול והניעור מאפשר ליצור את הרמדי בחוזקים ומינונים שונים, שחייבים להיות מותאמים באופן אישי למטופל והם ניתנים לשינוי במהלך הטיפול בהתאם להתקדמות.
 

להומיאופתיה הקלאסית ישנם אחוזי הצלחה גדולים מאוד בסיוע לתינוקות הנתקעים בשלב זה  של כאב וסבל סביב תופעת כאבי הבטן והגאזים בחודשי החיים הראשונים.ההומיאופת הקלאסי יתאים לכל תינוק הסובל מבעיה זו רמדי אחת, מתוך מכלול הרמדיז הקיים העומד לרשותו, תוך שהוא מתייחס לייחודיות המסוימת של התינוק.הרווח הוא גדול גם בשל העובדה שהרמדי ההומיאופתית היחידה אינה מכילה חומרים כימיים כלשהם ותופעת הלוואי היחידות הן חיובית בלבד. אלו יכולות להתבטא בשיפור כללי במצב הרוח, האכילה, השינה ולרוב גם בקפיצת גדילה התפתחותית ומשמעותית.
 

אציג לפניכם מספר רמדיז הידועות כבעלות זיקה לכאב והסבל שסביב תופעת כאבי הבטן והגאזים בחודשי החיים הראשונים. הן הוכחו כמביאות הקלה עצומה לתינוק תוך זמן קצר וכן מחזקות באופן כללי את תפקודה של מערכת החיסון. שימו לב כי מידע זה אינו תחליף לייעוץ רפואי או הומיאופתי על ידי הומיאופת קלאסי מוסמך, ונועד להרחבת הידיעה בלבד. כמו כן מידע זה מתייחס לרמדיז המופקות בשיטה של ההומיאופתיה הקלאסית בלבד ולא נכון לגבי ההומיאופתיה המודרנית הנמכרת בחופשיות בבית המרקחת ללא תשאול והתאמה אישיים, שאינה עומדת בחוקיה של ההומיאופתיה הקלאסית ונטולת היכולת לעקוב באופן מקצועי על הליך הטיפול.
 

chamomila
רמדי שעשויה מפרח הקמומילה (בבונג) לאחר שעבר תהליך של דילול וניעור לפי חוקי ההומיאופתיה הקלאסית. תינוק הזקוק לרמדי זו, לרוב יבטא את כאביו הבלתי נסבלים בעצבנות ובצרחות רמות, הנטייה תהיה ליציאות רכות עד שלשולים תכופים. התינוק יירגע על הידיים ויאהב נדנודים קלים. הרמדי הזו, במינון המתאים, תסייע לתינוק להיות הרבה יותר שקט ורגוע, כאבי הבטן ייעלמו תוך שחרור הגזים בצורה טבעית והיציאות יחזרו להיות רגילות. השקט והרגיעה של התינוק יתבטאו גם בכך שהתנהגותו לא תהיה תובענית בדרישתו להיות מנודנד על הידיים כל הזמן.
 

nux-vomica
רמדי שמקורה בעץ שנקרא גם סטריכנוס רפואי, מקורו באסיה הטרופית, לאחר שעברה תהליך של דילול וניעור לפי חוקי ההומיאופתיה הקלאסית. תינוק שזקוק לרמדי זו יבטא את כאביו הבלתי נסבלים בבכי צעקני, דחף רב לתת צואה, בזמן התקף התכווצויות הגזים התינוק יזיע הרבה, יתכן ויתלוו לקוליק גם אף סתום ונזלת. לרוב יהיה לתינוק קר. הרמדי הזו, במינון המתאים, תסייע למנוע את ההתכווצויות החזקות בבטן הנוצרים כתוצאה מהגזים הנכלאים במערכת העיכול. גם יוצרו פחות גזים, וגם יהיה שחרור טבעי של הגזים במקום כליאתם בפיתולי מערכת העיכול. כמו כן תסייע הרמדי להעלים את הנזלת ולווסת את טמפרטורת הגוף של התינוק.
 

podofilum
רמדי שמקורה בצמח הפודופילום ממשפחת החמוציות (berberidaceae), לאחר שעברה תהליך של דילול וניעור לפי חוקי ההומיאופתיה הקלאסית. תינוק שזקוק לרמדי זו יבטא את כאביו הבלתי נסבלים בעוויתות קשות בבטן ושלשולים תכופים. השלשולים יתאפיינו בריח חריף ויהיו תכופים יותר בשעות הבוקר. הרמדי הזו, במינון המתאים, תסייע ללעצור את העוויתות הקשות בבטן ותעצור את השלשולים. התינוק יחזור לתת יציאות רגילות ללא מרקם או ריח חריגים.
 

 carbo-veg
רמדי שמקורה בעולם המינרלים, בהרכב מסוים של יסוד הקרבון (פחם צמחי שנשרף בבעירה איטית עם מעט מאוד חמצן), לאחר שעברה תהליך של דילול וניעור לפי חוקי ההומיאופתיה הקלאסית. תינוק שזקוק לרמדי זו יבטא את כאביו באופן הבא: נראה גוון פנים חיוור, הבטן תהיה נפוחה מאוד והתקף הכאבים יהיה בעיקר אחרי אכילה או שתייה, ויתכנו שיהוקים וגרפסים. הרגליים של התינוק יהיו קרות עד מעל הברך ולרוב יראה סימנים של חוסר שקט. הרמדי הזו, במינון המתאים, תסייע להורדת הנפיחות בבטן ותמנע התפתחות של בעיות עיכול הנוצרות בסמוך למועד האכילה. התינוק יהיה בעל גוון פנים טבעי וכן חיוני ומחוזק יותר
 

לסיכום, תופעת הקוליק – הגזים וכאבי הבטן אצל תינוקות היא תופעה שכיחה שבה רוב התינוקות סובלים מכאבים חזקים, התפתלויות ועוויתות. תופעה זו המטרידה את התינוק גורמת לו לבכות ולצרוח, ושמה אותו באי שקט גדול המשפיע על הבית כולו ביום ובלילה. מצב זה מצריך התייחסות מקצועית וטיפול רלוונטי ויעיל שישפיע מייד בהקלה על סבלו של התינוק. אחת הדרכים שנמצאו יעילות ביותר לטיפול בתופעה זו היא ההומיאופתיה הקלאסית ; הקלה משביעת רצון בסבלו של התינוק תוך זמן קצר מאוד, ללא חומרים כימיים תוך כדי חיזוקה הכללי של מערכת החיסון.

לשם יישום המלצות הכתבה יש להתייעץ עם הומיאופת תינוקות מוסמך.

לימור בר אור
הומיאופתית קלאסית בתחום ריפוי תינוקות וילדים, מרפאה אלטרנטיבית מזה כ-15 שנה במגוון שיטות ומאמנת אישית בשיטת האווטאר 050-6497443

www.homekabbalah.com
הנכם מוזמנים להירשם באתר מועדון הלקוחות ולקבל טיפים שבועיים בנושא בריאות טבעית וכן לזכות בהטבות והנחות ייחודיו