טודלרס

שעות שינה והשמנה

אחרי לידה ? מתי את הולכת לישון וכמה שעות את ישנה בלילה ? על הקשר בין שעות שינה והשמנה

25.3.2013
רגע לפני שאת מחפשת תפריט לדיאטה כדי לרדת את הקילוגרמים המיותרים שהצטברו לאחר לידה, קראי את הכתבה הבאה כדי שתביני עד כמה השינה שלך קשורה להרזייה.

נולד לך תינוק ? מזל טוב ? ועכשיו לבשורה הקשה – קרוב לודאי שלא תוכלי לישון הרבה שעות בלילה. תצטרכי להתרגל לעובדה כי התינוק הקטן יעיר אותך כל מספר שעות להאכלה, חיתול רטוב, כאבי בטן או קשיי הרדמות. הבשורה הטובה היא שהזמן יעשה את שלו וככל שהתינוק יגדל הוא יאכל יותר וישן לאורך זמן ארוך יותר.

הרזייה לאחר לידה
רוצה להרזות ולהוריד במשקל לאחר לידה ?
אם את מעוניינת להוריד במשקל לאחר לידה, דעי כי מיעוט שעות שינה בלילה "תורמת" לבעית ההשמנה.
מחקר שנערך בפנסילבניה שבארה"ב בדק מה ההשפעה של שעות השינה של אנשים על מאפייני אכילתם. במחקר עקבו אחרי מאפייני השינה והאכילה של 255 אנשים. לאנשים אלו היו מאפייני שינה שונים ומגוונים. ממצאי המחקר העלו כי אנשים שאכלו את כמות הקלוריות הגבוהה ביותר וגם עלו במשקלם הם האנשים שהלכו לישון בשעה ארבע בבוקר והתעוררו בשמונה בבוקר. אנשים אלו צרכו 550 קלוריות יותר מיתר האוכלוסיה הנבדקת וקלוריות אלו הגיעו ממזונות שומנים. עוד העלה המחקר כי אנשים שבחרו לישון מאוחר לא אכלו בדרך כלל דבר בבוקר ופיצו על כך על ידי אכילה בלילה וכמובן אכלו יותר ממה שהגוף זקוק לו.

למה אוכלים יותר כשישנים מעט בלילה ?
החוקרים משערים כי שעות שינה לא רגילות משבשות את השעון הביולוגי הפנימי וגורמות לאי נוחות גופנית, שהאדם מפצה עליה באמצעות אכילה של מזונות שומנים וטעימים, המובילים להשמנה.

ועכשיו חזרה אליך …
אז נכון שלא תוכלי להגיד לתינוק שלך לא להעיר אותך בשעה אחד עשרה, שתיים וחמש בבוקר להאכלה אבל קודם כל המודעות תעשה את שלה. עצם הידיעה שהשינה הטובה ביותר היא בלילה וקיימת נטייה לאכילה בלילה עקב פיצוי על שעות השינה עשויה לעודד אותך לפתח הרגלים טובים. כניסה מוקדמת למיטה, ניצול שעות השינה של התינוק לשינה שלך והפחתת נשנושי הלילה מול הטלוויזיה יכולים להיות טיפים טובים  ל דיאטה אחרי לידה

קראי עוד על שינה והשמנה בלינק הבא: שעות שינה והשמנה