טודלרס

למה לחם הוא מזון לא בריא

סבורה שהלחם שאת אוכל הוא מזון בריא ? מחקר אחד טוען שלא

11.2.2015

למה לחם אינו מזון בריא
ולמה הוא גורם לכם להראות זקנים ………..

מקור המאמר: http://www.truthaboutabs.com/worst-aging-food.html
 
מאמר מתורגם מאת: מייק גירי-תזונאי מומחה ומוסמך וקטרין אבלינג- תזונאית רפואית מוסמכת.
 
האם אתם אוכלים את המאכלים שמזיקים לרמת הסוכר שלכם בדם, וגורמים להזדקנות המפרקים והעור שלכם במהירות רבה יותר?
חלק ניכר ממוצרי המזון שאתם אוכלים נחשבים למוצרים בריאים אך למעשה  אם תמנעו או תצמצמו למינימום את צריכת המאכלים האלו, תיראו צעירים יותר ב-5 עד 10 שנים מגילכם האמיתי.
 
כתוצאה מתגובות ביוכימיות המתרחשות בגופכם עם כל סוג של אוכל שאתם אוכלים על בסיס יומי, חלק מהמזונות האלו מזקינים אתכם במהירות גדולה יותר מאשר גילכם האמיתי, וחלק מהמזונות עוזרים לכם להלחם בתופעת ההזדקנות.

3 מהתהליכים שמתרחשים בגופכם ושיש להם השפעה רבה על קצב ההזדקנות שלכם נקראים תהליכי רמת ויסות הסוכרים, תהליכים דלקתיים, ותהליכי חמצון.
כאשר אנו מדברים על הזדקנות, לא רק מדברים על קמטים בעור או כמה עבה השיער שלנו, אנחנו מדברים גם על גורמים שאיננו יכולים לראות כמו עד כמה האיברים שלנו מתפקדים כראוי, או עד כמה המפרקים שלנו מאבדים מגמישותם.
 
גורם מספר 1 מהמאכלים הרעים שמזקינים את גופכם במהירות רבה יותר הם מאכלים המבוססים על חיטה (כן, אפילו "חיטה מלאה")
לפני שאסביר לכם מדוע חיטה יכולה למעשה להגביר את קצב תהליך הזדקנות  גופכם, בואו נבהיר כמה תהליכים ביוכימיים המתרחשים בגופכם.
ישנם מוצרים שמגבירים את רמת ויסות הסוכרים בגופכם, וחומרים הגורמים לעליית רמת הסוכרים בגוף.
מוצרים אלAGE מגבירים את קצב תהליכי ההתבגרות בגופכם,  כולל נזקים בטווח ארוך לאיברים, למפרקים, וכמובן לקמטים בעור.

לאור האמור לעיל, מהם הגורמים הכי גדולים שמעלים את קצב רמת הסוכרים בגופכם? זה עלול להפתיע אתכם , אבל רמת סוכר גבוהה בדמכם מעלה גם את רמת ה-AGEs בגופכם ומגבירה את קצב ההזדקנות של גופכם. זוהי הסיבה מדוע סוכרת מטיפוס 2 מופיעה לעיתים קרובות באנשים שלא הזדקנו בצורה טובה, ונראים מבוגרים מגילם האמיתי. אולם תופעת קצב הזדקנות גבוה לא מוגבל רק לאנשים שחולים בסוכרת.לכן, בואו נחזור לאיך "חיטה מלאה" קשורה לכל זה….

יש פה עובדה לא ידועה כל כך, שבדרך כלל מוסתרת ע"י מערכות שיווקיות של חברות מזון גדולות שרוצות שתאמינו ש"חיטה מלאה" בריאה עבורכם.אבל העובדה היא שחיטה מכילה סוג של פחמימה בלתי רגילה (שאינה נמצאת בכל יתר המזונות) שנקראת אמילופקטין A שנמצאה בחלק גדול מהבדיקות כגורם שמגביר את רמת הסוכר בגופכם אפילו יותר מאשר טבליות סוכר.
 
למעשה, אמילופקטין A (מחיטה) מעלה את רמת הסוכר בגופכם יותר מכמעט כל סוג של מקור פחמימה, לפי מה שתועד בכל המחקרים.
פירושו של דבר הוא שמאכלים המבוססים על חיטה כמו לחמים,כעכים, דגנים, עוגות, ושאר סוגי מזון אפוי, גורמים לעיתים קרובות לרמות סוכר גבוהות הרבה יותר מאשר רוב המזונות שמקורם פחמימות. אם אינכם מאמינים לי, יש כאן משהו שאתם צריכים לדעת….  ניהלתי בדיקות של רמות סוכר בדם על עצמי, השתמשי במד סוכר כל 45 דקות אחרי שאכלתי 2 פרוסות של לחם חיטה, לעומת קערה של שיבולת שועל עם כמות שווה במשקל של פחמימות.
תוצאות בדיקות רמת סוכר בדם היו:
2 פרוסות של טוסט לחם מחיטה מלאה:
45 דקות לאחר הצריכה: רמת הסוכר בדם קפצה מ-86 בצום ל-155
קערית של שיבולת שועל( שווה בגרמים של פחמימות ל-2 פרוסות טוסט לחם מחיטה מלאה)
45 דקות לאחר הצריכה: רמת הסוכר בדם קפצה מ-86 בזמן צום, לרמה של 112.

כמו שאתם יודעים כעת, ככל שרמת הסוכר בדמכם גבוהה יותר, מצטבר ה-AGEs בגופכם, שגורם לקצב הזדקנות גבוה יותר. בצורה ברורה, חיטה מלאה מעלה את רמת הסוכר בדמכם הרבה יותר מאשר שיבולת שועל, ואם אינכם יודעים, רמת סוכר של 155 בדמכם היא רמת סוכר גבוהה שתתרום בוודאות לקצב הזדקנות גבוה, אם תאכלו מאכלים מחיטה לעיתים קרובות.
בוודאי שמעתם גם על הפוטנציאל של נזק לבריאות מהשפעות של גלוטן (עוד מרכיב בעייתי שנמצא בחיטה שיכול לגרום לדלקות במערכת העיכול) שנמצא בחדשות לאחרונה, אבל בעיית ההשפעה על רמת הסוכר שדיברנו עליה קודם, לא מסוקרת לעיתים קרובות, ולכן היא סיבה נוספת להקטין או למנוע מאכלים שמבוססים על חיטה בדיאטה שלכם. גופכם יודה לכם, על ידי כך שיזקין יותר לאט ותראו צעירים יותר.וכמו כן תופעת איבוד השומן המיותר בגופכם היא תופעה נעימה נוספת של השפעת הקטנת או מניעת אכילת מאכלי חיטה בדיאטה שלכם.
ישנה בעיה נוספת עם מאכלים המבוססים על חיטה.

מסתבר, שמאכלים אפויים של מוצרי חיטה, מכילים כימיקלים מסרטנים שנקראים אקרילמידים, שיוצרים את החלקים החומים של לחמים, דגנים, עוגיות, וכו. האקרילמידים המסרטנים קשורים למחקרים שמראים אפשרויות של סיכון לחלות בסרטן וקצב הזדקנות גבוה. שימו לב שאקרילמידים נמצאים ברמות גבוהות גם במקורות אחרים של פחמימות חומות כמו ציפס, ומזונות המכילים עמילן שהושחמו.מזונות אחרים שצריך להיזהר מפניהם שעלולים להגביר את קצב ההזדקנות של גופכם כוללים מוצרים שמבוססים על תירס שגורם לעליית סוכר בגופכם (דגני תירס,ציפס מתירס, סירופ תירס ועוד). שמן סויה ושאר שמנים "צמחיים" שמכילים שומנים מסוננים ומעובדים שגורמים לדלקות בגופכם, וגם מאכלים המכילים הרבה סוכר כמו סוכר, ממתקים, עוגות, ומשקאות ממותקים.