טודלרס

לידת שליה

מהו הליך לידת שליה ולמה חשוב לבדוק את השליה לאחר הלידה.

26.3.2013

ילדת את התינוק . הלידה לא נגמרה. לאחר לידת התינוק צריך לחתוך את חבל הטבור וליילד את השליה. שלב זה מגיע מיד אחרי לידת התינוק ויכולה לארוך מספר דקות עד חצי שעה. לעיתים הלידה משתחררת לבד. השליה יוצאת עם התפרצות דם או התקשות של הבטן. מי שלא לוקחת אפידורל חווה צירים במהלך לידת השליה אך צירים הרבה פחות כואבים אך עוצמתיים מאוד.

איך מיילדים שליה?
המיילדת תבקש ממך להמשיך ללחוץ עוד מספר לחיצות (בדיוק כפי שלחצת בזמן הלידה של התינוק). במקביל תלחץ על הבטן התחתונה כדי לעזור לשליה להשתחרר.

בדיקת שליה
לאחר שהשליה תצא המיילדת תניח אותה על עגלה קטנה ותבדוק האם השליה יצאה בשלמותה. רק אם השליה יצאה בשלמותה , לאחר אישור רופא, ניתן יהיה לקבוע שהלידה הסתיימה. אם הרופא והמיילדת יהיו סבורים שהשליה לא יצאה בשלמותה יבוצע הליך נוסף להוצאת שאריות השליה ברחם. הליך זה יכול לעשות באמצעות מישוש או בדיקה וגינלית או באמצעות הליך ניתוחי.
לאחר סיום יציאת השליה תרחץ המיילדת את פתח הנרתיק באמצעות חומר מחטא ותבדוק האם נוצרו קרעים במהלך הלידה. אם אין קרעים ואין חתך חיץ הסתיימה הלידה. אם ישנם קרעים או /ו חתך חיץ יגיע רופא כדי לתפור אותך. אם לקחת אפידורל ואת עדיין בהשפעתו לא תרגישי כאב.