טודלרס

להשאיר תינוק בוכה במיטה

למה חשוב להמנע ממצב של השארת תינוק בוכה במיטה

18.4.2013

שינה הוא נושא רגיש וכאוב אצל הורים רבים. חוסר השינה, הלחץ והתרבות המערבית גורמים להורים רבים  לעודד את התינוק לשינה עצמאית. כך קורה שמתוך עייפות, ספרים או גישות שולטות את מוצאת את עצמך משאירה את התינוק בוכה ולא נגשת אליו. להשאיר תינוק בוכה במיטה היא פעולה לא רק חסרת לב אלא חסרת חוכמה. הבכי של התינוק הוא הדרך היחידה שלו ליצור איתך קשר. אם את לא נענת לקשר הזה את מתייחסת לתינוק כאל חפץ ולא כבן אדם. תינוק שבוכה מבלי שהתייחסו אליו ובסוף נרדם לבד  מרגיש עצב ובדידות. אין שום אינסטנקט אימהי לרעיון אימון השינה או המניפולציה הזה. תינוק בוכה הוא תינוק שצריך אותך. ההענות שלך לבכי שלו היא לא רק תקשורת רגעית היא שלב חשוב ביצירת מערכת יחסים בטוחה וארוכת טווח.

ישנם הורים שמנסים לאמן את התינוק להיות לבד במיטה, לתת לו לבכות ואז אחרי כמה דקות להגיע אליו. ההנחיה של שיטה זאת היא להגדיל את מספר הדקות שבו הורה משתהה עד שניגש לתינוק. כך כביכול לומד התינוק לא לבכות או להיות לבד. הבעיה היא שגם אם האימון הזה מצליח (למרות שפעמים רבות אינו) הוא מצליח בצורה הלא נכונה. התינוק אולי יתייאש או "ילמד" לא לבכות אבל זה לא אומר שהוא לא צריך אותך.

ההנחה הבסיסית היא שתינוקות ופעוטות אינם לומדים להרגע ולווסת רגשות באופן עצמאי. הם זקוקים להורים שלהם לשם כך. נכון שזה מעייף ומתיש אבל זאת עובדה. כאשר הם גדלים אז הם לומדים בקצב שלהם להרגע לבד. אם תתני להם את הזמן להרגע איתך ולשחרר כשהם יכולים ולא שאת רוצה זה יגיע בטבעיות בקצב שלהם. עצוב לראות איך בתרבות המערבית מקדשים את העצמאות על חשבון ההקשבה לצרכי הילד ולאינסטנקטים האימהיים להרים ולחבק תינוק בוכה. הציפיות מתינוקות ופעוטות להרגע לבד או להשאר לבד במיטה כשהוא בוכה ולמעשה קורא לך היא אינה נכונה. מדובר בהתנתקות כפויה שלא רק אינה מעודדת עצמאות אלא פוגעת בהקשרות בטוחה. בטבע ובמהלך כל האנושות ילדים ישנו עם הוריהם יחד שנים רבות. התרבות המערבית שקוראת לילדים לישון במנותק מילדיהם היא זאת שמנותקת מהצורך הטבעי ומהאינסטניקט האימהי.

קראו עוד בנושא
איך להאריך שינת תינוק