טודלרס

האם חיתולים שסופגים יותר מסוכנים יותר

האם חומרים שמאפשרים ספיגה מוגברת עלולים להיות מסוכנים לעור התינוק ?

12.7.2013

חיתולים ופריחה בעור

כל אמא רוצה שהתינוק שלה יהיה יבש היות וככל שהתינוק יבש יותר, כך פוחת הסיכוי להתפתחות פריחה או אלרגיה בעור בעקבות הרטיבות. בשנים האחרונות יצאו מוצרים חדשים של חיתולים הסופגים יותר או חיתולים בעלי ספיגה מקסימלית כמו pampers dry max diapers
חיתולים אלו מבטיחים להורים כי התינוק יהיה יבש היות וספיגת הנוזלים תהיה חזקה מאוד. על אך התמונה האידיאלית, חברות החיתולים לא מסבירות את החסרון הכימי שבדבר. אם החיתול סופג יותר , סימן שיש בו יותר חומרים כימים המגבירים את עוצמת הספיגה. כמו בכל דבר, ככל שיש יותר חומר כימי פעיל, יש יותר סכנה שבאינטראקציה בין השתן ,העור והחומר הכימי תתפתח פריחה או אלרגיה.בעור התינוק.

אימהות בארצות הברית דיווחו שהשתמשו בחיתולים בעלי ספיגה מקסימלית /מוגברת ושתינוקם פיתח תפרחת חיתולים, וכי מדובר בתינוקות שלא פיתחו תפרחת זאת כשהשתמשו בגירסה הרגילה של אותם חיתולים. אמא אחת דיווחה כי הבחינה באיזור אדום , מאין תפרחת באזור שבו נוגע החיתול בעור התינוק. היא מרחה קרם להפחתת פריחה בעור התינוק, עברה לחיתול מסוג אחר ורק אז תפרחת חיתולים נעלמה. לאחר תקופה חזרה והשתמשה בחיתולי פמפרס לספיגה מקסימלית והתפרחת בעור התינוק חזרה.
 

האם יתכן ו חיתולי פמפרס בעלי ספיגה מקסימלית עלולים לגרום לגירוי בעור התינוק אצל חלק מהתינוקות ?
יתכן שכן ויתכן שלא. עור התינוק רגיש מאוד ויש תינוקות בעלי עור רגיש עוד יותר. תינוקות אלו עלולים לפתח גירוי בעור ממגע של חומרים כימים בעלי עוצמה גבוהה. ישנם גם תינוקות שמקבלים פריחה באזורי הקצה של החיתול בין רגלייהם או באזור של הרצועה המצמידה את החיתול לגוף התינוק. למעשה, כל נקודת לחץ או חיכוך יכולה להוות מקור לגירוי עור התינוק העדין .
 

מה השורה תחתונה ?
הועדה לבטיחות בטיחות מוצרים בודקת כעת את נושא החיתולים מחדש. לגבינו, ההורים,  מומלץ לעקוב אחרי עור התינוק באזורי המגע עם החיתולים. אם אין פריחה או גירוי נהדר, אם יש גירוי או פריחה חוזרת חשוב למרוח דרך קבע משחה נגד תפרחת חיתולים ואם זה לא עוזר כדאי לבדוק האם שינוי סוג החיתול (החברה או כמות הספיגה אליה מתחייב יצרן החיתולים) משפיעה על תדירות ועוצמת הגירוי בעור.