טודלרס

דליות בהריון

סובלת מדליות בהריון ? קראי על תופעת הלוואי בהריון

25.4.2013

דליות רגלים בהריון
מצב של היוצרות ורידים (דליות) היא תופעה שכיחה, בעלת גורם תורשתי, שכיחה יותר אצל אנשים הסובלים מהשמנה ויותר אצל נשים לעומת גברים.

מערכת הורידים שנמצאת בכף הרגל משתתפת במחזור הדם. כידוע הדם המחומצן זורם מהלב לרקמות הגוף השונות ובחזרה מהורידים אל הלב. על מנת שהורידים יוכלו להחזיר את הדם ללב (כנגד כוח הכובד)קיימת מערכת של שסתומים המסייעים למנוע את חזרתו של הדם כלפי מטה. כאשר ישנה פגיעה במערכת שסתומים זאת , הדם מצטבר בורידים ונוצרות דליות. מדובר בתופעה של ורידים בולטים אשר התרחבו ונעשו בולטים.

כדאי להבחין בין מצב של פסים אדומים המתפתחים כקורי עכביש  (מדובר בנימים ) שיעלמו לאחר הלידה לעומת ורידים בולטים , כחולים, תפוחים ורכים שהם הדליות.

מתי ואיך מופיעות דליות בהריון
לעיתים מופיעות דליות במהלך ההריון  היות והרחם לוחץ כלפי מטה ומקשה על הורידים להתרוקן. בנוסף, המשקל הנוסף בהריון מגביר את הלחץ והמאמץ על הורידים ורמות הפרוגסטרון הגבוהות מרפות את דפנות כלי הדם  ומעודדות את התרחבותם והפחתת יכולת הפעולה של השסתומים. השסתומים אינם מתרחבים אינם מצליחים לסגור בצורה יעילה את חללי כלי הדם שנוצרו.

דליות בהריון – הקשר לגנטיקה ולהריון
למרכיב הגנטי תפקיד משמעותי. אם לאימך ולאחיותך היו דליות בהריון יתכן מאוד וגם את תחווי מצב זה. דליות עלולות להחמיר מהריון להריון ולא ניתן למנוע את קיומם.

דליות בהריון סיבוכים
במקרים קלים דליות בהריון הם בעיה קוסטמטית בלבד. מראה הורידים ברגלים פוגע באסטטיקת הרגל. במקרים בנוניים עלולים להופיע תחושות כבדות וכאבי רגלים. במקרים קשים ששכיחותם נמוכה, עלול להתפתח יובש מעל אזור הדליות ו/או דלקות שטחיות או כיבים דלקתיים בעור.

טיפול בדליות בהריון

להמנע מהעלאת משקל כבדה

להמנע מעמידה לאורך זמן ארוך וישיבה ממושכת ללא תנועה

אם את עומדת או יושבת לאורך זמן השתדלי להניע את כפות רגלייך כדי להמריץ את זרימת הדם

להשתדל להגביה רגלים בזמן ישיבה או שכיבה

השתדלי לעשות ספורט יומיומי (הלידה או שחיה למשך עשרים –שלושים דקות להמרצת זרימת הדם.

לבשי גרבים תומכות שיש בהם לייקרה התופסת את הרגלים

התייעצי עם הרופא לגבי רכישת גרבים אלסטיים לגריבה למספר שעות מצומצם ביום. בדקי אם ניתן לקבל אותם בהנחה דרך קופת החולים אליה את שייכת.

התייעצי עם מומחי הומיאופתיה לתכשירים רלוונטים נוספים.

דליות בפות
ורידים בולטים בפות הם מצב נדיר יותר. במצב זה הדליות מופיעות בשפתי הפות (ורידים כחולים ונפוחים בפות), מצב שעלול לגרום לכאבים ואי נעימות ביחסי המין. דליות אלו נעלמות כמעט תמיד לאחר הלידה.

קראי עוד כתבות בנושא :
טיפול הומאופתי בדליות בזמן הריון