טודלרס

שבוע 34 של הריון

שבוע 34 של הריון - על התפתחות העובר, עליה במשקל ועוד

26.7.2013
שבוע שלושים וארבע להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע שלושים וארבע להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע שלושים וארבע מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע שלושים וארבע להריון הוא אמצע חודש שמיני להריון וכן, השליש השלישי והאחרון של ההריון

התפתחות העובר
החל מ- שבוע 34 להריון כמות מי השפיר מגיעה למקסימום. משבוע זה והלאה התינוק יגדל אך כמות מי השפיר ביחס אליו תקטן, מצב זה יגרום לך לחוש יותר את תנועות העובר ברחם. העובר גדל ומשמין משבוע לשבוע. הוא שומע את סביבתו, רואה שינויי אור וחושך. בתקופה זאת נושרת פלומת השיער המכסה את עור התינוק, ריסיו גדלים ומתארכים, עפעפיו פתוחים , ציפורניו מתארכות ועורו הופך מאדום כהה לורוד שקוף

אורכו וגודלו של העוברשבוע 34 להריון :  אורכו הכללי 40 ס"מ, אורכו מראשו עד לעכוז כ- 27 ס"מ ומשקלו כ 2250 גרם- מעל 2 ק"ג  (נתוני חציון- אחוזון 50. (טווח שיכול לנוע בין 1650 גרם לכ- 2930 גרם). זכרי שמשקל, מבנה ותזונת האם, משתנה מאישה לאישה ומשפיע על גודל העובר.
מעוניינת לדעת על התפתחות משקל העובר לפי חודשים ? לחצי על הלינק הבא : הערכת משקל לפי שבועות

עליה במשקל
לחצי כאן כדי לקרוא על תזונה בהריון שליש שלישי
פלח לא מבוטל של נשים מעלות עליה משמעותית במשקל בחודש השמיני והתשיעי. אם עד חודש שביעי טפחת בהדרגה כעת תחושי יותר ויותר את העליה האינטניסיבית במשקל לצד הכבדות, הסרבול שמלווה את סוף ההריון. קחי בחשבון שמדובר בתהליך טבעי היות וזוהי התקופה בה העובר גודל ומשמין בצורה האינטנסיבית ביותר לעומת החודשים הקודמים.

תופעות לוואי בהריון
בסוף ההריון לעיתים מופיעות או חוזרים תופעות לוואי מתחילות ההריון כמו בחילות , צרבות ונפיחות ברגלים (בצקות). כדי להפחית בצקות ונפיחויות ברגליים השתדלי להגביה את רגליך בזמן שכיבה על ספה . קראי בכתבות של הפורטל כיצד ניתן להקל על תופעות אלו  – תופעות לוואי בהריון

סידורים
זה הזמן להרבה סידורים (כמובן בלי לחץ). בשלב זה אפשר לקבוע קורס הכנה ללידה (למי שלא החלה או התמהמה, כן יש עוד זמן), לברר היכן את מעוניינת ללדת, מתי את יוצאת בדיוק לחופשת לידה. את מוזמנת  לקרוא על תוכנית לידה, דעות על חתך חיץ ועוד. את גם יכולה להתחיל להכין חדר לתינוק (כיסא תינוק לרכב, שידת החתלה, עריסה (רצוי לברר השכרה), בגדים לחודש הראשון, חיתולי בד, אמבטיית תינוק). כדאי לך לברר אם משפחה וחברים אלו חפצים ובגדים יכולים להשאיל לך וגם אלו מוצרים את מעוניינת לקנות יד ראשונה או שניה. יש אתרי יד שניה מצויינים בהם ניתן לרכוש ציוד לתינוק ולאם (אתר אגורה הוא דוגמא לאתר מצויין שכזה).

תרופות ותוספי מזון
המשיכי ליטול תוספי ברזל ומולטי ויטמין על פי תוצאות בדיקות הדם והנחיות הרופא. זה הזמן גם לשקול נטילת אומגה 3. העדיפי לאכול ארוחות קטנות ובריאות כדי לשמור על רמת סוכר מאוזנת ויציבה.

בדיקות רפואיות שבוע 34 להריון
תדירות הפגישות עם הרופא עולה. החל משלב זה ירצה הרופא שתגיעי אליו לבדיקה כל שבועים.
הרופא יבקש ממך לבצע בדיקות דם ושתן חוזרות לפי ממצאים קודמים ושיקולים רלוונטים (בדיקת רמות ברזל, דלקות בשתן, רמות סוכר, לחץ דם וכד')
במהלך הבדיקה תבוצע הערכת משקל, דופק, כמות מי שפיר, מנח העובר  ומיקום שלייה והתאמתם לגיל ההריון.
בהריון עם סיכון המעקב יהיה צמוד יותר בהתאם למצב העובר והאם