טודלרס

יועצת הנקה מומלצת

מחפשת יועצת הנקה ?

12.3.2013

יועצת הנקה מוסמכת היא אשת מקצוע בתחום הבריאות המתמחה בניהול קליני של הנקה. יועצת הנקה מוסמכת עברה קורס הנקה מסודר, עשתה סטאז' במסגרת לימודה ועבדה מכסת שעות מסוימת תחת פיקוח יועצת הנקה מוסמכת בעלת ניסיון. בנוסף, היא עברה את מבחן ההסמכה הבינלאומי וכול חמש שנים היא מבצעת מבחן זה כדי לשמור על תואר יועצת הנקה מוסמכת. לעומת יועצות הנקה מוסמכות קיימות גם מדריכות הנקה. מדריכות אלו הם נשים שעברו קורס בתחום ההנקה אך לא שייכות לארגון המפקח עליהן ובודק את אופי לימודיהם והכשרתן. מומלץ לאם המעוניינת לקבל יעוץ הנקה להתייעץ עם יועצת הנקה מוסמכת. בצורה זאת תוכל האם לקבל ידע מקצועי, אמין ועדכני בתחום.

על מנת לבדוק שאכן מדובר ביועצת הנקה מוסמכת (ולא במדריכת הנקה) ודאי שהיועצת למדה בבית ספר רשמי המספק תוכנית לימודים מלאה בתחום ההנקה (לא פחות מ-140 שעות לימוד), בקשי לראות תעודת הסמכה מטעם ה –  international board of lactation consultant ibclc, שאלי אותה בנוגע לניסיון ועבודה שוטפת בתחום ההנקה. כמו כן, העדיפי יועצת שיש לה רקע טיפולי קודם (אחות או מטפלת כלשהי אחרת בעברה) וקירבה לאזור מגוריך על מנת שתוכל לעשות ביקורי בית במידה ותצטרכי.

יועצת הנקה תוכל לסייע לאם בתחומים רבים:
התמודדות עם כאבים בפטמות בעת ההנקה.
התמודדות עם כמות חלב נמוכה/עידוד אספקת חלב.
התמודדות עם גודש בשד.
התמודדות עם קושי התינוק להתחבר לשד.
מניעת כאבים בעת הנקה.
הגברת שיעור ההנקה של אימהות לאחר לידה.
הנקת תינוקות בעלי קשיים נוירולוגיים או נכויות פיזיות.

השירות של יועצות הנקה ניתן בבית חולים, בקופות החולים, במרפאות טיפת חלב או בבית האם. כמו כן הוא עשוי להינתן באופן פרטני או קבוצתי.