טודלרס

שינה של תינוק בן חודשים

התינוק בן חודשים ? קראי על מאפייני השינה

13.4.2013

השאלה שכל הורה לתינוק בן חודשים שואל היא כמה שעות ישן תינוק בן חודשיים בלילה ?

התשובה היא תלוי ?
תלוי מתי מתחיל הלילה (בשעה חצות , בעשה תשע או בשעה עשר)
תלוי כמה התינוק ישן במהלך היום (אם במקרה ישן הרבה ביום ואז פחות עייף
תלוי אם סובל מכאבי בטן חזקים שמקשים על הרדמות
תלוי אם התינוק קיבל חיסון ואז יתכן שיהיה יותר רדום או לחלופין יותר ערני
תלוי אם התינוק מתעורר בקלות מרעשים חזקים ופתאומים שמתרחשים במהלך הביתה

שינת תינוקות בגיל חודשיים – בדרך כלל בגיל חודשיים תינוק ישן בלילה במשך 2-4 שעות ברצף. מרבית התינוקות כבר ישנים 3 שעות ברצף ומתעוררים בערך פעמים בלילה.

התעוררות תינוקות בלילה – טיפול נכון בתינוק
חשוב לזכור שכשתינוק מתעורר בלילה לא משחקים איתו ולא מעוררים אותו אלא רק מטפלים בו באופן מהיר ונקודתי (מחליפים חיתול, מאכילים ומרים לגרפס) ומחזירים לעריסה.
יש אימהות ששמות חיתול לילה (עם ספיגה מוגברת ללילה, על מנת לא להעיר את התינוק לצורך החלפת חיתול).
אם התינוק עדיין לא נרדם ניתן לשים מוסיקת מובייל הלילה, לתת לתינוק מוצץ וחיתול בד לצד הפנים (האמצעים שאתם כבר מכירים ושעוזרים לתינוק להרגע ולהירדם).

שאלות
לצוות טודלרס שלום, בני בן החודשיים מתקשה מאוד להרדם בעצמו. כשצריך לישון הוא בוכה, משתולל ובועט ואנחנו לא מבינים למה. בדרך כלל זמן השינה מגיע אחרי שמחליפים לו חיתול ומאכילים אותו ככה שהוא יבש ושבע. הדרך היחידה שלו להירדם זה על הידיים. מוצץ הוא לא מוכן לקחת למרות שלכל התינוקות שהכרתי זה ממש עוזר. האם יש לילד הפרעת שינה ? מה עושים כדי שיוכל להירגע ולהרדם לבד?

תינוק בן חודשיים מתקשה להירדם
מהתיאור שלך לא נראה שלתינוק יש הפרעת שינה ולמעשה כלל לא נראה שיש לו בעיה. תינוק עד גיל חמישה חודשים הוא תינוק צעיר מאוד שאין לו שעון שינה מסודר ויכולות הרדמות עצמאית. בגיל הזה לא כדאי לנסות ללמד אותו להירדם כי זה לא בהכרח יעבוד. הקניית הרגלי שינה (הרדמות עצמאית) מומלץ להתחיל מגיל חצי שנה ומעלה.  נשמע הגיוני שהתינוק שלך רוצה להרדם על הידיים, שם הוא מרגיש בטוח ומוגן. את יכולה לנסות לעטוף אותו בשמיכה קלה (תלוי בעונה כמובן). ישנם תינוקות צעירים רבים שישנים טוב יותר כשהם עטופים היטב.

אם את רוצה לעודד את התינוק להכנס לשינה בקלות בבוא העת, נסי להקפיד על שגרות קבועות של זמני עירות, אכילה, משחק ושינה במהלך היום , עד כמה שניתן. בנוסף, כדאי לך לערוך יומן בוא תצייני את השעות בהם עייף, ישן, אוכל ומשחק. בצורה כזאת יהיה קל לך לזהות תבניות של זמני עירות ושינה. קחי בחשבון שתבניות אלו ישנו במהלך ההתפתחות ועליך לגלות גמישות לשינויים אלו.

בנוגע למוצץ, לא כל תינוק צעיר נהנה ממוצץ , לא כל מוצץ מתאים לכל תינוק ולא תמיד מוצץ מתאים לתינוק בגיל צעיר. אם זה חשוב לך נסי להציע לתינוק מוצץ אחר כל תקופה, השימוש במוצץ אינו מתפתח מיד ולעיתים התינוק זקוק לזמן כדי ללמוד את אופן אחיזתו בפה.