טודלרס

הרדמת תינוק בלילה

איך את מרדימה את התינוק בלילה ? דקה לכללי ברזל

18.4.2013

איך מעודדים הרדמות תינוק ?
תינוק כמו מבוגר זקוק לשקט, תחושת בטחון ורוגע בשביל להירדם. תחושה זאת מושגת בעיקר דרך עקביות בתהליך ותחושת ביטחון. תהליכי הרדמה עקביים באופיים מאפשרים לתינוק לזהות את התהליך ולקשר אותו לשינה.

הרדמת תינוק בלילה
כללים להרדמת תינוק בלילה:
עקביות בתהליך ההרדמה – חשוב שתהליך ההרדמה ומאפייניו יהיה קבועים. עקביות מספקת לתינוק ביטחון וכך מסייעת לרוגע הירדמות. חשוב ליצור תנאי שינה מעודדי שינה. ליצור תאורה חלשה ומעומעמת, לשיר לתינוק שירים קבועים ועוד. זאת גם סיבה ששגרת טרום השינה צריך להעשות באופן עקבי. קראי עוד על שגרת טרום שינה לתינוקות

עקביות במקום השינה
מרדימים את התינוק פעם במיטה שלכם ופעם בעריסה שלו ? קבעו איזור קבוע שבו נרדם התינוק, אפשרו לתינוק לישון במקום אחד בלבד במהלך כל הלילה והימנעו מהעברת התינוק אל חדר השינה ואל חדרו חזרה.

עקביות באדם המרדים
מומלץ לא ליצור תלות רק בהורה אחד כגורם מרדים על מנת לאפשר הרדמה גם כאשר הורה זה אינו פנוי. יחד עם זאת צריך לבחור בדמות המשדרת ביטחון בבחירות ובביצועים. אמא שחוששת מבכי ורצה מיד כשהתינוק ממלמל אינה תמיד הדמות שהתינוק צריך כדי לפתח רוגע. הורה שמשדר ביטחון, רוגע ואסרטיביות מול התינוק יכול לעורר אצל הילד תנאי שינה פסיכולוגים טובים יותר.

המנעות מתלות בחלב לשינה
חשוב להמנע מקישור בין שינה להנקה או חלב לשם הרגעה או הירדמות. במידה והקשר קיים מומלץ להפחית את כמות החלב שניתן לתינוק לפני השינה בהדרגה ולבנות מערך זמני האכלה אחר . ניתן להתייעץ עם רופא או יועצת הנקה בנוגע לשעות האכלה וההנקה. יחד עם זאת, חשוב מאוד שתינוק יהיה שבע בשעות הערב לפני השינה כך שבמשך היום יאכל היטב.

קריאת סימני העייפות
אם תזהי בהצלחה את הסימנים המעידים על עייפות התינוק תוכלי לסייע לו להרדם בסמוך אליהם בהצלחה.אם את מנסה להרדים תינוק לפני סימנים אלו או אחריהם יתכן ואת מפספסת את חלון הזמן האידיאלי להרדמה.

לילה טוב
קראו עוד בנושא:
הרדמת תינוקות