טודלרס

למה חשוב להשכיב תינוק על הבטן

על הקשר בין השכבה על הבטן להתפתחות

23.4.2013

הורים רבים יודעים כי שכיבה על הבטן מהווה את הבסיס להתפתחות התינוק. למרות זאת הורים רבים מרבים להחזיק את התינוק על הידיים או בתוך העריסה. אז נכון, לפעמים בהתחלה התינוק יחוש שלא בנוח כשישכיבו אותו על הבטן , אם אם הזמן עשוי להתרגל לתנוחה זאת ולהתפתח דרכה.

כל הסיבות – למה חשוב להשכיב תינוק על הבטן

התפתחות מוטורית

ההתפתחות המוטורית של התינוק מבוססת על השכבתו על הבטן. במהלך השכיבה על הבטן לומד התינוק להרים את ראשו וכך מפתח את שרירי הצוואר וחגורת הכתפיים. התינוק לומד להעביר משקל מצד לצד לצורך התחלת היפוך, לדחוף את הרצפה ולזחול. ככל ששמים לתינוק גירויים על הרצפה המעודדים אותו לתנועה כך ניתן להאיץ את היזימה של התנועה המוטורית ולפתח את אקטיביות של התינוק.

התפתחות תחושתית
כשהתינוק נמצא על הבטן ונשען על האמות הוא מפתח את מערכת התחושה העמוקה לאורך הידיים, הבטן והרגליים. כשהתינוק שוכב על הרצפה ומנסה לנוע הוא חש את תנועותיו. הורים רבים שרוצים להקל על התינוק או חוששים שיתלכלך מונעים מהילד שכיבה על הרצפה וכל מונעים תהליך התפתחותי בריא.

מערכת העיכול
השכבה של התינוק על הבטן לוחצת עח מערכת העיכול ומרפה שרירי בטן. בצורה זאת ניתן להפחית כאבי בטן וגזים הנפוצים בחודשים הראשונים.

לסיכום, השכבה על הבטן כבר בחודשים הראשונים חשובה. ניתן להתחיל מחשיפות קצרות ותדירות ולהאריך בהדרגה את משך החשיפה. מומלץ תוך כדי השכבה על הבטן לספק לתינוק גירויים המעוררים תחושה ו/או תנועה.