טודלרס

סימנים מקדימים ללידה

בסוף ההריון ? זהי את הסימנים המקדימים ללידה

25.6.2013
סימנים מוקדמים ללידה
כל הריון מזמן את השאלה מתי צריך ללכת לבית החולים ללדת ? בהריון ראשון לעיתים קרובות כל סימן מחיש את היולדת לבית החולים  נוכח החשש להגיע מאוחר. לעומת זאת בלידות שאינן ראשונות לעיתים מגיעות היולדות מאוחר.איך תדעי שזה זה ? ובכן הצירים כואבים והכאב לא דומה לשום כאב אחר שהרגשת בעבר (אם לא ילדת). אם אינך בטוחה שמדובר בצירים חכי ושימי לב אם הצירים מתעצמים.

סימנים מקדימים ללידה
ירידת פקק רירי
מספר שעות או לחלופין מספר ימים לפני לידה יכול להשתחרר פקק ריר שחוסם את צוואר הרחם. מדובר במאן ריר צמיגי שעשוי להיות מלווה בכמה טיפות דם. אין צורך להבהל ולגשת לבית החולים אם מדובר בכמה טיפות דם בודדות. מדובר בדימום צוואר הרחם המדמם קלות כתגובה לצירים. ישנן יולדות שירידת הפקק הרירי מתרחשת שבוע לפני הלידה, ישנן יולדות שירידת הפקק הרירי מתרחשת במהלך הלידה עצמה וישנן יולדות שירידת הפקק הרירי מתרחשת כמה שעות לפני הלידה.

סימנים מקדימים ללידה
ירידת מים
כמעט כל יולדות חוששת מרגע ירידת המים ובעיקר מחוסר הנעימות הנלווה לדבר אם נמצאת במקום ציבורי. על מנת להרגיע אותך חשוב שתדעי שמרבית הלידות אינן מתחילות בירידת מים. צבע המים הוא בדרך כלל צהבהב שקוף , ריחם מזכיר מעט את ריח זרע הגבר. ירידת המים לרוב מתחילה בטפטוף ולא בשיטפון וכמובן שאינה ניתנת לשליטה. שמונים אחוזים ממקרי ירידת המים מלווים בצירים סדירים אשר מתפתחים תוך עשרים וארבע שעות ומובילים ללידה. במידה ולא תתפתח הלידה לאחר ירידת המים ישקלו הרופאים לתת לך זריקת זירוז לידה.

סימנים מקדימים ללידה
הופעתם של הצירים
צירים הם הסימן המובהק ללידה. הצירים אינם מגיעים מיד בעוצמתם החזקה אלא בהדרגה מבחינת תדירות ועוצמה. ישנן נשים החשות אותם יותר בגב תחתון ופחות ברחם. צירים ראשונים מופיעים בדרך כלל במרווח של עשר עד עשרים דקות . לאט לאט הם נעשים תכופים יותר, כך שהמרווח בין ציר לציר מצטמצם ומגיע לרווח של 3-5 דקות הפסקה בין ציר לציר. עם התקדמות הלידה גם המרווחים בין הצירים נעשים סדירים יותר, תדירים יותר ועוצמתיים יותר. הצירים אינן נחלשים אם משנים את תנוחת הישיבה או השכיבה.

מתי פונים לחדר לידה כשחשים צירים
צירים כל 3-5 דקות ופיתחה של צוואר הרחם של כ-3 ס"מ מהווה אינדיקציה טובה לפניה לחדר לידה.
סדירות הצירים חשובה מאוד כאינדיקציה ללידה. יכולים להיות לך צירים שמשכם חצי דקה עד דקה אך אם הם אינם סדירים, גם אם היו עוצמתיים (למשל 2-3 צירים בשעה), את יכולה להמתין. הסדירות לא חייבת להיות מלאה. אם את חשה צירים כל 5-7 דקות בערך באופן סדיר במשך שעתיים ומעלה מומלץ לפנות לחדר לידה.