טודלרס

ספרי ילדים גמילה מחיתולים

רוצה להתחיל בתהליך הגמילה ? קראי לילד ספרי גמילה

13.5.2013

ספרי ילדים גמילה מחיתולים – המלצות פורטל טודלרס
לא צריך להיות איש מקצוע כדי להבין שספרים ושירים על גמילה מחיתולים הם דרך מצויינת להכיר לילד את הנושא בצורה נעימה ומשמעותית.
איך מתחילים לגמול מחיתולים ? פשוט קונים סיר, מציבים אותו בבית במקום מרכזי, ומשאילים ספרים טובים בנושא גמילה מחיתולים. כאשר קוראים את הספר שוב ושוב מצביעים כל פעם על הסיר שבסיפור ועל הסיר שבבית ומדגימים כיצד יושבים עליו ומתי.

לא דוחקים בילד להתקרב לסיר, לשבת עליו ולעשות את צרכיו היות וזהו שלב ההכרות. אט אט, תראו כיצד הילד משחק בסיר, שם אותו על הראש, מתיישב עליו כמו הילד בסיפור. זהו שלב נהדר וחשוב בתהליך הגמילה מחיתולים .שלב הכרות והתחלת הבנה של השימוש בסיר.

ספרי ילדים גמילה מחיתולים
סיר הסירים – כתבה ואיירה אלונה פרנקל, הוצאת מודן
מעשה בנפתלי התינוק ואמו שמחליפה לו חיתולים, עד שיום אחד הוא מקבל מסבתא שלו  חבילה. נפתלי מנסה להבין מה התפקיד של החפץ בחבילה עד שלבסוף מתגלה כימדובר בסיר. נפתלי מנסה להשתמש בסיר כמה פעמים אך לא מצליח עד שפעם אחת ישב וישב וישב,ובסוף הצליח. אמו של נפתלי מאוד שמחה על ההצלחה ושולחת את הצרכים צרכיו לשירותים משם הם יגיעו לים.

שיר על סיר – כתבה ואיירה איב גוט, תרגום מיריק שניר, הוצאת הקיבוץ המאוחד.
דידו הפעוט מלווה בדובי אהוב מנסה לשבת בפעם הראשונה על סיר אבל לא יוצא לו דבר… אין דבר, אולי בפעם הבאה. "הגיע הזמן לנסות את הסיר, דידו קדימה, עכשיו עושים שריר… אולי זה יצליח עם שיר ?… שום כלום כבר הלילה משחיר… עוד יגיע הזמן של הסיר…

לא רוצה חיתול – כתב רן כהן אהרונוב, איירה ליאורה גרוסמן, הוצאת כתר
סיפור על ילד שאינו רוצה חיתול אבל לא מצליח להגיע בזמן לסיר

טוסיקים – כתב ואייר גווידו ון גנכטן, תרגום תלמה אליגון רוז, הוצאת כנרת זמורה ביתן
לכל אחד  שתי ידיים, שתי רגליים, אף וגם טוסיק יחיד ומיוחד. נדב מתחיל להשתמש בסיר, והוא שומע על הטוסיק של הפיל, טוסיק של הג'ירפה והטוסיק של הזברה, ושל שאר החיות שהוא אוהב כל כך. גווידו ון גנכטן, אמן בלגי נודע, מבטא באמצעות חיות, צבעים נהדרים ומלים מלאות חכמה את חווית הגילוי של הגוף אצל ילדים קטנים.

דובי חבובי עושה כמו גדול – סמדר ישר
גם הוא סיפור על דובי שרוצה להיפרד מהחיתולים ולעשות בסיר, כמו כל הגדולים, אך לא תמיד מצליח, ולא תמיד מספיק,. הדובי מתעורר בבוקר ומגלה שהפיג'מה, כרית והסידן כולם רטובים..

אמרתי שלום לחיתול – כתבה זיוה זוהר, איירה חופית סיגאוי, הוצאת אוריון.
ספר על גמילה של ילד מחיתולים המתואר באמצעות הומור דימיון וחריזה.
"יום אחד קמתי והרגשתי מוזר. אולי אני חולה ? אולי אני חולם ? ובמשך דקה המשכתי לנחש ואז הבנתי שאני יבש…."

כולם עושים קקי – כתב טארו גומי
ספר המספר על חיות וסוגי הקקי שלהם שעוזר לילדים להבין שכולם עושים קקי ושהקקי חייב לצאת

החיתול האחרון שלי – גוידו גנכטמן , הוצאת כנרת זמורה ביטן
סיפור על עכברון שמבקש להציץ לחבריו בחיתול, לראות איך הם עושים קקי. גם הכלכלב, הארנבון, הסוסון, החזרזיר סקרנים לראות מה יש לו בחיתול, אז חושף את ההפתעה: החיתול שלו ריק, כי הוא עושה קקי בסיר. ואז כולם רוצים גם לעשות קקי בסיר

סירכבת – כתב דוד הוכמן ורות קניסון, אייר דרק אנדרסון, תרגום אירית ארב, הוצאת ספריית מעריב

טולי כבר בלי חיתולי –  רוזמרי קונצלר בלנקה. מתרגמת סיגל חבז. טולי הילדה מקבלת מאמא במתנה סיר אדום ומאבא מקבלת חתולה. ספר המתייחס בהומור לנושא ההרטבה והגמילה.

קראי עוד בנושא:
גמילה מחיתולים בגן הילדים
גמילה מחיתולים בלילה