טודלרס

תנועות עוברות מעטות

מוטרדת מתנועות העובר ? מעטות מדי לשלב ההריון ?

23.4.2013
מרגישה תנועות עובר מעטות ? האם תנועות עובר מוגברות מעידות על עובר בריא ואילו מיעוט תנועות עובר יכולות להעיד על בעיה. האם זוהי התפיסה הגורפת, האם היא נכונה ? לפני שאת נבהלת ונלחצת שאין לך מספיק תנועות עובר, חשוב שתרגעי. אם יתר מדדי הבדיקות שלך תקינים (לחץ דם, סוכר, תוצאות בדיקות השתן, חום תקין) ואת מרגישה טוב (ללא עייפות או חולשה מוגברת), רוב הסיכויים שהכל תקין.

מהם תנועות עובר מעטות
לצורך הבדיקה, שכבי במיטה נוחה במשך חצי שעה על צד שמאל וספרי את כמות התנועות שאת חשה. אם ספרת לפחות חמש תנועות התוצאה נחשבת תקינה. במידה והרגשת פחות עצרי לאכילה ושתיה מתוקה וחזרי לעוד חצי שעה של בדיקת תנועות. אם גם אז לא הרגשת לפחות חמש תנועות עובר פני לרופא הנשים להתייעצות.

תנועות עובר מעטות – מה כדאי לקחת בחשבון

פעמים רבות העובר פשוט ישן ולכן מפיק פחות תנועות (בעיקר בסוף ההריון), המנעי מלפרש את מיעוט התנועות כבעיה.

חשוב לעקוב אחרי תנועות העובר ובעיקר לשים לב אם יש ירידה בתנועות העובר בשבועות מתקדמים לעומת שבועות קודמים היות וירידה בתנועות עובר יכולה לבטא מצוקה עוברית כלשהי.

לכל עובר יש דפוס אישי של תנועות. יש עוברים שזזים יותר ויש שפחות. יש כאלו שזזים יותר כתגובה לאוכל ואחרים לא. המנעי מלהכניס את העובר שלך לשבלונה נורמטיבית שאם אינו עומד בה משהו לקוי. נסי למפות מתי נוטה לזוז (בלילה, לאחר אכילת קינוח, לאחר מקלחת).

תנועות עובר מעטות
במידה ומיעוט תנועות עובר אובחן על ידי רופא מטפל במהלך ההריון לאחר מספר בדיקות מוניטור יהיה צורך לעקוב אחר רעלת הריון, סכרת הריון, מחלות לא מטופלות או הסתבכות העובר בשליה או במחיצה. כל אלו עלולים להפחית את תנועות עובר
והכי חשוב לא להילחץ. כל עוד את מרגישה טוב ותוצאות הדם והבדיקות הקבועות תקינות אין סיבה מבוססת לדאגה.

קראי עוד בנושא:
איך מעוררים תנועות עובר
התפתחות עובר בהריון