טודלרס

מיץ סחוט זה בריא

האם מיצים סחוטיים טבעיים אינם בריאים כפי שמשווקים ?

11.5.2013

האם מיץ סחוט זה בריא כמו שאת חושבת ? שותה מיצים סחוטים מהמכונה, מיצים סחוטים טריים בבקבוק ? קונה מיץ סחוט בדוכן המיצים ? "מנקה" את הגוף עם מיצים ? רובנו סבורים כי מיצים סחוטים הם בריאות. חלקנו אפילו קנינו  מכונת סחיטת מיצים .
לאחרונה התחלתי לפקפק בבריאות שתיית המיצים הסחוטים. למה ? אחרי כל פעם שהייתי שותה מיץ רימונים סחוט (בכוס קטנה) הייתי חוטפת בחילה. לא הבנתי למה זה קורה אך שקראתי את ספרו של ד"ר אגוס הקץ למחלות מצאתי התחלתי להבין שכוס מיץ סחוט אינה בהכרח בריאות עבורי.

מיץ סחוט זה בריא ? פחות ממה שאולי חשבתם  אז מה אנחנו לא יודעות לגבי סחיטת מיצים
אם תשאלו את ד"ר דייווד אגוס, אם הוא ממליץ על שתיית מיץ סחוט קרוב לודאי שיגיד לא. למה לא ? בספרו הקץ למחלות מציין ד"ר אגוס שתי סיבות למה צריכת פירות במיץ סחוט כפי שנמכר בברי המיצים אינם בריאים

כמויות לא מתאימות לגוף – גם יותר מדי זה לא טוב
"חשבו רגע, שואל ד"ר אגוס, האם הגוף שלכם באמת אוהב לצרוך עשרה גזרים בבת אחת או ראש בוקולי שלם ? אם הייתם רואים עשרה גזרים האם הייתם מנסים לאכול אותם ? "האם הייתם אוכלים 4 תפוזים אחד אחרי השני ? התשובה היא בדרך כלל לא ? למה לא ? כי הגוף לא צריך ולא "רוצה" לקבל כאלו כמויות של גזיר/ברוקולי/רימון או כל פרי אחר

מיץ סחוט לעומת אכילת פרי שלם
השאלה החשובה ששואל ד"ר אגוס בספרו היא "האם חומרי התזונה המקוריים שבתוך הפירות והירקות הממלאים כעת כוס גבוהה של מיץ סחוט טבעי, נשארו לאחר הסחיטה כפי שהיו לפניה ? התשובה של ד"ר אגוס היא: לא.
החמצן מסביר ד"ר אגוס הינו מחמצן רב עוצמה. הוא משנה את המבנה הכימי של המולקולות . כאשר חופשים את בשר הפרי לרוויר העשיר בחמצן מחמצנים אותנו. וכאשר מפעילים על הפרי כוח הרסני של מסחטת המיצים או הבלנדר מחמצנים אותו בתוך שברירי שניה , משנים את הרכבו ואת אופיו התזונתי של הפרי או הירק. תהליך החמצון, האור והחום פוגעים משמעותית בערך התזונתי של הפרי או הירק.
ומה לגבי מיצים סחוטים בבקבוקים ? מעטים החברות שיודעות ומצליחות לשמר את ערכי הפרי בבקבוקים. אלו שיודעות לעשות זאת שומרות מיצים סחטים באריזות אטומות ובקרור. מיצים סחוטים שמנמכרים בבקבוקי פלסטיק או זכוכית שקופים נחשפים לאור השמש. התוצאה היא שכשהמיץ מגיע לקיבה הוא ללא ערכים תזונתיים.  

מה המסקנה
לפי ד"ר אגוס מזון שלם תמיד יהיה יותר טוב ממזון מעובד. אם אתם רוצים מיץ תפוזים, העדיפו לאכול תפוז שלם וטרי מאשר מיץ תפוזים סחוט. תהליך הסחיטה גורם לתהליכי חמצון חזקים הפוגעים בערך התזונתי של הפרי.

קראו עוד
אימהות אוכלות בריא