טודלרס

מהי תרפיית קרניו סקראל

קרניו סקראל - מהי השיטה וכיצד מיושמת

17.9.2013

מהי תרפיית קרניו סקראל ,אודות השיטה ועל חשיבותה בטיפול

בתינוקות לאחר לידות מורכבות

מאת: ד"ר דקלה אורן dc – כירופרקטורית בשיטת האקטיבטור, ומטפלת בכירה בקרניו סקרל מזה 16 שנה.
מנחת קורס "המגע המרפא": קרניו סקרל להורים וסבים
קליניקה כירופרקטית- אוסטיאופתית לטיפול בתינוקות, ילדים ובנשים בתהליכי פריון, היריון ולאחר לידה.
 

מהי תרפיית קרניו סקראל

אבות הטיפול  בשיטת הטיפול קרניו סקראל, הם האוסטיאופת ד"ר ויליאם סאתרלנד והכירופרקטור ד"ר מייג'ור דה ג'ארנט  בארה"ב במאה הקודמת שגילו את חשיבות איזון הגוף ומערכת העצבים.דרך מגע באזור האגן והגולגולת. ד"ר אפלדג'ר הוא המומחה הידוע ביותר כיום לטיפול בשיטה ובמכון שלו בפלורידה מטפלים במגוון רב של בעיות ועוסקים במחקרים שמאשרים את ייחודה ויכולת הריפוי של השיטה.בשיטת הטיפול מטפלים ברחבי העולם עשרות אלפי מטפלים, ביניהם, אוסטיאופתים, כירופרקטורים רופאים, פיזיותרפיסטים ומעסים. מטרת הטיפול היא לשפר את תפקוד הגוף ולשחרר חסימות שיכולות לפגוע בבריאות ולגרום לכאבים ולבעיות אחרות שקשורות במערכת העצבים.

הטיפול בשיטת קרניו סקרל ממוקד בויסות ואיזון מערכת העצבים המרכזית במקומות שונים בגוף, באמצעות מגע מדויק, עדין וקשוב ביותר. המגע מאוד נעים ומרגיע.

מה פירוש השם קרניו סקראל ומה הבסיס התיאורטי של פיתוח התרפיה ?

קרניום היא הגולגולת. סאקרם היא עצם העצה.העצם המשולשת שנמצאת בין שתי עצמות האגן הגדולות. מערכת העצבים כוללת את המוח וחוט השדרה ואת העצבים שמסתעפים לכל מקום בגוף. משכנה של מערכת זו בתוך הגולגולת, (כולל עצמות הפנים והלסת), עמוד השדרה ועצם העצה. מערכת העצבים נמצאת בתוך נוזל שנקרא הנוזל התוך שדרתי. נוזל זה נוצר בחדרים במוח והוא סך את מערכת העצבים, מזין אותה ומגן עליה. המוח וחוט השדרה עטופים בשלוש שכבות של קרומים. קרומים אלה נאחזים בתפרים שבין עצמות הגולגולת, בשתי החוליות העליונות ובעצם הסקראם. חסימות והפרעה בתנועתיות של עצמות אלה או מתח שרירי באזור הצוואר, חגורת הכתפיים, בית החזה או האגן משפיעות על אותם קרומים שמעגנים את מערכת העצבים ועשויות לגרום לחסימה והפרעה עצבית.

למערכת הקרניו סקראלית יכולת תנועתית מאוד עדינה שעוזרת להניע את הנוזל התוך שדרתי. חסימה ביכולת התנועתית של המפרקים והרקמות הרכות פוגעת ביכולתה של מערכת העצבים לתפקד באופן מושלם.

מערכת חשובה זו משפיעה באופן ישיר על תפקוד המוח וחוט השדרה. חסימות או חוסר איזון יכולים לגרום לבעיות בריאותיות שמקורן בחוסר תפקוד עצבי תקין. בעיות אלה כוללות בין היתר כאבים, מערכת חיסון חלשה, בעיות קואורדינציה, קשיים בריכוז ובלימוד,ובעיות רגשיות.  


למה מיועדת קרניו סקראל תרפי  ולמה כה חיונית לתינוקות לאחר לידות מורכבות ?

תרפיה קרניו סקראל היא דרך טיפול עדינה לאיתור וטיפול בחסימות במפרקים וברקמות הרכות אשר תומכת ומזרזת ריפוי טבעי של הגוף. מטרת הטיפול היא לאזן את הגוף ולעזור לו לרפא את עצמו. כאשר הגוף מאוזן המטופל חווה הפחתה בכאבים, שחרור ממתחים, שפור ביכולת החיסונית ובריאות הגוף וחיוניותו משתפרת. כיון שהטיפול מאוד עדין ונעים הגוף מקבל אותו בשמחה והיכולת להירגע עוזרת לשחרור הרקמות והמפרקים. הזרימה העצבית משתפרת והבריאות שבה לתפקוד תקין תוך זמן קצר.

לידות מורכבות כמו וואקום, מלקחיים וניתוח קיסרי או לידה מזורזת עשויות להשפיע על בריאות הרך הנולד. מנח לא נכון ברחם ולידות מורכבות גורמות לחוסר איזון בין עצמות הגולגולת, החוליות והאגן שמפריע לזרימה התקינה של הנוזל הבין שדרתי. כיון שמדובר בתזוזות מאוד קטנות ובשל עדינות המערכת הקרניו סקראלית של התינוק, לא תמיד ניתן  לאתר בעיות אלה בבדיקה רפואית רגילה. אותם חוסר איזונים קטנים יכולים להשפיע על הנקה נכונה, ולגרום לחוסר איזן בהפעלת הצוואר והגפיים. תינוקות שסובלים מחוסר איזון במערכת העצבים מגלים קשיים בהתפתחות ומאוחר יותר אף קשיי למידה והתנהגות. בטיפול בקרניו סקראל אפשר להתחיל ממש אחרי הלידה. גם כשהתינוק בן מספר ימים. הטיפול עדין מאוד והלחץ המופעל הוא כמו הלחץ שבעזרתו בודקים בשלות של עגבנייה. בטיפול מסירים חסימות, משפרים את הזרימה העצבית ועוזרים למנוע בעיות חמורות יותר בעתיד.

לשאלות נוספות, ייעוץ, אבחון וטיפול מקצועי ניתן לפנות לד"ר דקלה אורן
054-644-4822
www.mountainspirit.co.il