טודלרס

נשים בהריון עם קורונה

האם נשים בהריון בסיכון גדול יותר לחלות? ומה מצבם של נשים ותינוקות שחלו ואושפזו בבתי החולים ?

1.11.2020

האם קורונה אצל נשים בהריון מסוכנת יותר ? האם נשים בהריון עלולות להיות בסיכון גבוהה יותר לסיבוכי קורונה ? מחקר חדש בוצע בחודש מאי 2020 ובדק 427 נשים בהריון חולות קורונה שהגיעו לאשפוז ב- 194 בבתי חולים באנגליה בחודשי מרץ – אפריל 2020. המחקר בוצע בשיתוף פעולה בין ארגון רופאי הילדים והנשים הארצי וחוקרי אוניברסיאות ליידס, ברנינגהם, קינגס והקולג' של לונדון. לדברי החוקרים נשים בהריון אינם בסיכון גבוה יותר לחלות בקורונה בצורה חמורה לעומת נשים שאינן בהריון. רוב הנשים בהריון שחלו בקורונה הציגו סימנים קלים עד בינוניים של המחלה. אחת מתוך עשר נשים בהריון קיבלה טיפול אינטנסיבי נוכח סמני מחלה חמורים. במחקר נמצא כי הנשים שחלו בחומרה בנגיף היו בטרימסטר השלישי, נתון המחייב שמירה קפדנית של ריחוק חברתי, מסכות ושטיפת ידיים תמיד אך יותר בטווח זמן זה.

הנשים בהריון שחלו בקורונה והגיעו לאשפוז בבתי החולים היו בממוצע  יותר ממוצא שחור ובני מיעוטים ביחס לאוכלוסיה הכללית  והתאפיינו בבעיות רפואיות כמו לחץ דם גבוה, סכרת ודלקות. הנשים שהגיעו תויגו כפחות מעשנות. שישים אחוז מהנשים שהתקבלו לבית החולים ילדו בו ו-40 אחוז המשיכו את הריונם. אחת מתוך עשר נשים הזדקקה לטיפול נמרץ  ו-5 נשים נפטרו. לא ידוע בודאות האם הגורם למוות היה נגיף הקורונה. מרבית התינוקות שנולדו לנשים עם נגיף הקורונה היו במצב בריאותי טוב. למרות שאחד מתוך כל חמש תינוקות נולד לפני זמנו וטופל במחלקת פגים, רק פחות מ-20 תינוקות נולדו מאוד מוקדם (פחות משבוע 32 להריון). אחד מתוך כל 20 תינוקות נבדק ונמצא חיובי לקורונה אך רק חצי מהתינוקות הללו נמצאו עם בדיקה חיובית מיד עם הלידה, ממצא שמראה כי ההדבקה מהאם לתינוק נמוכה. לסיכום, בשלב זה אין עדויות  שקורונה אצל נשים בתקופת הריון שכיחה או מסוכנת יותר לעומת נשים שאינן בהריון וההנחיות לגביהם של היגנה, מסכות וריחוק חברתי זהות לאוכלוסיה הרגילה.

מקור

Pregnant women are not at greater risk of severe COVID-19 than other women, but most of those who have problems are in their third trimester

Nuffied department of population health university of oxford

קראי עוד בנושא:
מניעת הדבקת התינוק בקורונה על ידי ניהול קשר אם ותינוק בטיחותי
קורונה אצל ילדים