טודלרס

חומצה פולית במהלך ההריון

חומצה פולית בהריון - שאלות ותשובות

17.1.2013

חומצה פולית במהלך ההריון

למה חשוב ליטול חומצה פולית בתחילת ההריון
חומצה פולית ידוע זה שנים רבות כתוסף הנדרש להתפתחות תקינה של מערכת העצבים המרכזית. נשים שנטלו חומצה פולית במינון בתחילת ההריון היו בעלי שכיחות נמוכה יותר ללכת תינוקות בעלי חך שסוע, מומי לב, מומי גפיים, מומי גפיים ומומים במערכת השתן.

מתי להתחיל ליטול חומצה פולית ?
המחמירים טוענים שכדאי ליטול את חומצה פולית כבר בשלושת החודשים לפני ההריון. המחמירים פחות טוענים כי יש להתחיל מיד במהלך הההריון עצמו. מכיוון שלא ניתן לדעת בודאות מתי נכנסים להריון, מומלץ להתחיל את נטילת החומצה הפולית בשלב ניסיונות הכניסה להריון.

מה המינון המומלץ של חומצה פולית במהלך ההריון ?
המינון המומלץ של משרד הבריאות הוא 0.4 מ"ג ביום. בארץ חלק מהכדורים נמכרים בכדורים של 5 מ"ג, המכיל פי 12 מהכמות לה את זקוקה. לנשים שילדו ילדים עם מום בעמוד השדרה מומלץ ליטול מינון גבוה יותר על פי הנחיות הרופא.

איפה ואיך קונים ?
חומצה פולית ניתן לקנות בבתי המרקחת והפארמים ללא מרשם. נשים בתחילת הריון מקבלים מרשם זה מרופא הנשים. במקרה זה עלות התוסף תהיה נמוכה יותר.

האם יותר מדי חומצה פולית יכולה להזיק ?
כמות גבוה של חומצה פולית למשך חודשים ארוכים עלולה לפגוע ברמות ויטמין b12.
אם מסיבה כלשהיא את או רופאך החלטתם ליטול מינון גבוה מהמומלץ , ערכי בדיקות שגרתיות של רמות ויטמין b12. בדרך כלל נטילת חומצה פולית בכמות מוגברת מומלצת בהריון מרובי עוברים.

האם ליטול חומצה פולית בנפרד או חלק ממולטי ויטמין ?
היות ומחקרים רבים הוכיחו כי נטילת מולטי ויטמין להריון הכולל בתוכו חומצה פולית עשוי להוריד שכיחות למומי העובר, מומלץ לצרוך את החומצה הפולית כחלק ממולטי ויטמין. כך גם תבטיחי כי תקבילי את הויטמינים להם את זקוקה שכן מרביתנו אננו צורכות את כל הויטמינים שגופינו זקוק.

חומצה פולית-מולטי ויטמין ואלטרוקסין
במידה ואת סובלת מתת תפקוד של בלוטת התריס ונוטלת אלטרוקסין , שמרי על רווח של ארבע שעות בין נטילת המולטי ויטמין לנטילת האלטרוקסין.

עד מתי כדאי לקחת חומצה פולית בהריון ?
חומצה פולית מסייעת להתפתחות העובר בשני מישורים עיקריים
עד שבוע התשיעי להריון חומצה פולית מסייעת לבניית עמוד השדרה של העובר. מעבר לשלב זה חומצה פולית מסייעת בהפחתת סיכון לאנמיה בהריון. מסיבה זאת מומלץ ליטול מינון גבוה יותר של חומצה פולית (כ-0.8 מ"ג) בהמשך ההריון ,בהתאם לתוצאות בדיקות הדם שלך ובהתאם להנחיות רופא הנשים.

קראי עוד בנושא
נטילת חומצה פולית עם חלב
כמה עולה חומצה פולית בקופת חולים
ההבדל בין חומצה פולית במזון לעומת כדורים
חומצה פולית במזון במהלך ההריון