טודלרס

בדיקת פאפ כואבת

האם בדיקה ומשטח צוואר רחם כואב ?

מאת: אמא תותי
תאריך: 24.4.18

במדד אחד עד עשר אפשר להגיד שהרגישות שלי לבדיקות גניקולוגיות גבוהה, בערך סביב העשר.

אין לי בעיה עם דקירות לצורך בדיקת דם, סתימות בשיניים אך כשזה מגיע לרופא נשים תמיד קשה וכואב קצת. קרוב לוודאי שזה קשור אלי, לפסיכולוגיה שלי… להרגשה של לעלות על כיסא רופא הנשים, לתחושה הלא נעימה של חדירה לפרטיות והידיעה שרופאים רבים לא יהיו רגישים ועדינים באופן כללי גם אם יראו את הפנים הלחוצות שלי. אחרי הכל, אני עוד אחת מעשרות או מאות הנשים שהם בודקים כל יום, ואם את מגיעה בסוף היום כבר אין סבלנות לעדינות רבה.

לא ציפיתי שבדיקת פאפ תהיה כואבת למרות שגירוד של תאים מצוואר הרחם לא נשמע פעולה כל כך נעימה. הרופא מאוד לחץ לעשות כי אחרי הכל אני בחורה בת 40 אחרי שלוש לידות שלא עשתה אף פעם בדיקת פאפ . איך זה יכול להיות שלא עשית אף פעם בדיקת פאפ ? את יודעת מה זאת הבדיקה הזאת, שאל הרופא. את יודעת שנשים כמוך שלא באות להבדק ולא עושות בדיקות הם בסיכון גבוה להיות חולות ללא ידיעתן  שאל הרופא…אז  כמובן לא מתוכחים עם רופא, אפילו אם לא נראה הגיוני שאם באתי בגלל כאבים ברחם וכנראה נותרה הדלקת אז דווקא עכשיו לגרות את האזור עוד. טוב, זה כבר מחשבות שלי. הבדיקה הייתה כואבת מעט אך לכאבים שאחרי ולמעט דימום לא ציפיתי. הרופא כמובן לא טרח להגיד מילה או שתיים על הנושא כמו למשל יכול להיות דימום חום קל ויתכנו מעט כאבים. את זה גיליתי על בשרי. אז כן, שלושה ימים היו לי כאבים חזקים ורגעים כמו צירים. בעיקר בלילה (בשקט, שאין רעשים ואפשר להקשיב לגוף שלך) . בסוף זה עבר אבל מבחינתי בדיקת הפאפ עצמה ואחרה היא כואבת. אולי אני רגישה מדי, אני יודעת שכן , אני גם בטוחה שיש נשים שבדיקת פאפ לא כואבת להם בכלל אבל השורה האחרונה היא  שאם את גם רגישה לבדיקות גניקולוגיות יש סיכוי שכדאי לקנות משככי כאבים ליום הבדיקה וגם לכמה הימים שאחרי. 

ועוד מסקנה חשובה, בדיקת פאפ היא אחת הבדיקות החשובות ביותר לאיתור וגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, אל תוותרי או תדחי אותה לאור חשש מכאב. הגילוי המוקדם או השקט מתוצאה שלילית חשוב יותר מכל.בגילאי 25-54 ההמלצה היא לבצע את הבדיקה כל שלוש שנים. למידע נוסף על הבדיקה קראי כאן: חשיבות בדיקת פאפ

קראי עוד בטודלרס :
בדיקת רופא נשים אחרי לידה
בריאות נשים אחרי לידה