טודלרס

ספרי טבע מומלצים לגיל הרך

המלצות על ספרי טבע לגיל הרך

15.3.2012

כמה חוכמה ויופי יש בטבע. המלצות על ספרי טבע לגיל הרך שמצליחות להעביר יופי וחוכמה.

הבלוט מאת אדוארד גיבס
הוצאת כנרת
ספר אודות בלוט שנפל מהעץ והתגלגל. כל פעם מגיעה חיה אחרת שרוצה לאכול אותו אבל הבלוט מבקש מהחיות שלא יאכלו אותו. בסוף הסיפור הבלוט מצמיח שורשים והופך להיות עץ אלון רחב וגדול וכך כל החיות נהנות מבלוטי האלון. הספר מלמד על מחזור החיים של עץ האלון ויותר מכך מדגים בדרך שרק הטבע יכול להדגים על כוחה של סבלנות. היא מחכים ומתאפקים צומחים דברים נהדרים. בסוף הסיפור נפתח הדף לעץ אלון גדול ומרשים וחווית ההנאה מהרעיון ומהסיפור גדלה עוד יותר.

חנן הגנן
מאת: רינת הופר
הוצאת: זמורה ביתן
שנת הוצאה לאור : 2003

הספר כתוב בחרוזים וציורים יפיפיים . הספר מספר על חנן הגנן  שתל זרע קטן שנבט לאילן. האילן הצמיח פירות רבים, אותם חנן מוכר לילדים. בכל דף מוכר חנן הגנן פרי מקבוצת פירות של צבע אחד לילד אחד. למשל, בדף של פירות בכתום הוא מוכר לארנון אפרסמון, בדף של פירות צהובים הוא מוכר לכוכבה גויבה. לכל ילד הוא אומר שבתוך הפרי חבוי מטמון. הילדים אוכלים את הפירות אך לא יודעים מה המטמון. חנן הגנן מסביר ומדגים להם שהחרצן הוא המטמון כי אם יזרעו אותו באדמה יגדל להם עץ חדש של פירות.

תפוח אדום
מאת: גליה מונוביץ
הוצאה: דני ספרים
דנה קיבלה מאמא שלה תפוח אדום לקינוח אבל במהלך הטיול התפוח נפל. מרגע זה דנה מחפשת תפוח אדום. היא מגיע לרחוב הסגול אבל שם ישנם רק שזיפים. היא מגיע לרחוב צהוב אך שם ישנם רק לימונים, היא מגיע לרחוב הכתום אך שם יש רק תפוזים. דנה רוצה רק תפוח אדום למרות הצעות השכנים והחברים למאכלי פירות אחרים. לבסוף היא מגיע לרחוב התפוח ושם מוצאת על העץ את מה שחיפשה..

יום הולדת לגינה של רינה שליו, הוצאת ספר לכל. מדובר ספר ילדים מקסים לטווח גילאים רחב.הספר מספר על בית שהוא עצוב כי החצר שלו מוזנחת עם קוצים והוא רוצה גינה ואז כלי העבודה שעמדו במחסן שמעו את הבית והחליטו " להפריח את המדבר". בכל עמוד מדבר כלי עבודה אחר ומספר מה יעשה. פעם מדבר המעדר, פעם המגרפה, פעם הקלשון, פעם המריצה. הכלים פונים לבני הבית וביחד איתם שותלים דשא ופרחים ,נוטעים עצים, מסדרים ערוגות וזורעים עגבניות. הבית היה מאושר הוא חגג יום הולדת לגינה החדשה. ספר מצויין להפעלה/שעת סיפור בט"ו בשבט, להכרות עם כלי העבודה בגינה ולהסבר על העבודה בגינה. הספר כתוב בחרוזים מקסימים ובשפה עשירה.