טודלרס

אגוזי ברזיל בהריון

מהם אגוזי ברזיל ומה המינון הבטוח לצרוך אותם

האם מותר לאכול אגוזי ברזיל בהריון ? מה יש באגוזי ברזל שעלול להיות מסוכן בהריון.

הריון הוא זמן טוב לשלב אגוזים בתזונה השבועית. ליצור הרגל, לנשנש אגוזים ולהוסיף אגוזים לסלטים. ההמלצה היא לאכול אגוזים כמה שיותר טריים, לאחסן אגוזים טריים במקרר או במקפיא ולרכוש אותם ממקומות בהם יש תחלופה גבוהה של סחורה. אגוזים ידועים כאוכל בריא אך משמין. ואולם גם חלק מהשומנים מאוד בריאים. בארצנו צורכים בעיקר אגוזי מלך, לוז ופקאן ומה לגבי אגוזי ברזיל ?

באגוזי ברזיל מצויים ויטמינים ומינרלים כמו ברזל, סידן ואשלגן. ב-100 גרם אגוזי ברזיל יש 14 גרם חלבון. מנגד באותם מאה גרם יש 702 קלוריות ו-66 גרם שומן.

רוצה לאכול אגוזי ברזיל בהריון ?
יש הטוענים כי מומלץ להמנע ויש הטוענים כי ניתן לאכול בכמויות מוגבלות ובתדירות נמוכה. ישנם שתי סיבות עיקריות למה מומלץ להגביל צריכה:
הסיבה הראשונה היא מינרל הסלניום שמצוי באגוז. סלניום ידוע כמינרל מיטב עם הגוף הפועל למניעת סרטן ומחלות שונות. מסתבר שהמזון המערבי מכיל מעט מאוד מהמינרל היות וקרקע הגידול של הפירות והירקות דלה בו. מצד שני צריכה רבה של המינרל עלולה להיות רעילה לגוף ועל כן מסוכנת. זאת הסיבה שמומלץ לאכול לא יותר משני אגוזי ברזיל ליום ועדיף לא כל יום.  הסיבה השניה היא מרכיב הרדיום, שעלול להגיע מאדמת הגידול. בכמויות קטנות הוא אינו מסוכן אך בכמויות גדולות רעיל.

לסיכום, מומלץ להפחית צריכה של אגוזי ברזיל לפחות משני אגוזים ביום. אגוזי ברזיל בהריון אינם מומלצים. עדיף לאכול אגוזים אחרים. אם בכל זאת אוכלים מומלץ לאכול בתדירות נמוכה (לא על בסיס יומי)ולא יותר מ-2 אגוזים ליום. אכלת אגוזי ברזיל וכעת את חוששת ? סביר להניח כי אין סיבה לדאגה. גופינו יודע להתמודד עם כמויות סבירות של מינרלי סליניום ורדיום. במידה ואת דואגת התייעצתי עם רופא הנשים.

המידע הנ"ל אינו מהווה תחליף להתייעצות עם תזונאית או רופא נשים.

קראי עוד בנושא:
אגוזי מקדמיה בהריון
אגוזי מלך בהריון