טודלרס

הפתעות ליום הולדת בשקל

מה האלטרנטיבה להפתעה בשקל שמזהמת את הסביבה וממלאת את הבית בשטויות ?

מאת: אמא למוריה
תאריך: 14.7.15

צמיד קפיצי, שרשרת כוכב זוהר, פנס קטן, מחזיק מפתחות בצורת כדורגל,מניפה עם תמונה של חתולה, קפיץ משחק צבעוני, מסכה, משקפי פלסטיק בצורת לב,טבעות אור, קליק קלארק עם שני כדורים, שרשראות הוואי, צמיד זוהר, משרוקית, בועות סבון,חליל, רעשן, מדבקות. מה אין בבית שלי ? אוסף הפתעות ליום הולדת של בני מפוזרות בבית ובמגרות ומזכירות לי כמה כיף לקבל מתנות קטנות.

אני לא יודעת מתי התחיל המנהג של הפתעות ליום הולדת ב1-5 שקלים לכל ילד יום הולדת בגן, אני רק יודעת שאני יצטרפתי לקיום המנהג כשביתי מוריה נכנסה לגן בגיל שנה וחצי. מאז אני קונה מתנות כל יום שישי כשיש יום הולדת. פעם אני קונה בועות סבון, פעם אני קונה מכונית קטנה, פעם כדור עם איזה טריק….אם השנים כלומר כשבני השני הלך לגן נפתחה מגרה מיוחדת בבית של מתנות שמקבלים ביום הולדת. מליון סוגי כדורים, סוגים שונים של משקפות, בובות, מדבקות, ארנקים ועוד אלף ואחד שטויות קטנות שהילדים.
הפתעות מימי הולדת,  איתם משחקים עשר שניות עד דקה עד שהם מעיפים את המשחק הקטן לרצפה ( או במקרה הטוב למגרה).

 

אין לי מושג מי המציא את הרעיון של המתנות הקטנות שמביאים לילד ליום הולדת ומקבלים מילד היום הולדת, אני רק יודעת בוודאות שהמצב הזה הוביל לשוק שלם של חנויות של מתנות בשקל ומילון משחקים ואביזרים שטויתיים שמטיילים ברחבי הבית. בזמן האחרון התחלתי לחשוב שתופעת המתנות או ההפתעות יום הולדת בשקל הפכו להיות חלק מהבעיה הכללית של המשחקים והגירויים שמקבלים ילדים. המסכים, המשחקים, השירים- היום מקבלים, הכל מהר וקצר, העיקר לעבור לדבר הבא. מה קרה למשחקי הקופסה הארוכים ששיחקנו? היום כבר בגל שנתיים וחצי הפעוטות צופים בטלוויזיה ומשחקים משחקי מסך באייפון או באייפוד. לצערי גם הפתעות היום הולדת מחזקות את המגמה.

האם לא עדיף לאסוף מהורי ילדי הגן 2-5 שקלים ולקנות לילד היום הולדת משחק קופסה אמיתי, כזה שצריך באמת לשבת ולחשוב איך משחקים ומה עושים בו? שלא נדבר על הבית, שאז יזכה ליום קצת פחות עמוס משטויות. לא עדיף לחשוב על קונספט חכם יותר להפתעות הקטנות שמקבלים ילדים מילד יום ההולדת? עציץ קטן, זרעים לצמח ? אולי יש דרך חינוכית יותר לתגמל ילד מאשר לזהם את הסביבה בעוד פלסטיק בשקל