טודלרס

פטריה בלשון לתינוק

קראי על פטריה בלשון אצל התינוק והטיפול המתאים

5.2.2014

פטריה בלשון לתינוק הוא זיהום פטרייתי שכיח המופיע בפה נוכח ריבוי הכנסת חפצים וידיים לפה של התינוק אך גם מסיבות נוספות. פטריה בלשון אצל תינוקות היא תופעה נפוצה. היא יכולה להופיע אצל תינוקות בצורה של שכבה לבנה או כתמים לבנים על הלשון בשכבה עבה או על דפנות הלחיים וקצות הפה. חשוב לנגב את לשון התינוק בחיתול בד עם מעט מים רתוחים כדי לוודא שלא מדובר בשאריות חלב. שכבה פטרייתית על הלשון יכולה במצב לא מטופל להתפשט לחנכיים ולצד הפנימי של הלחיים. פטריה בלשון אצל תינוקות יכולה לגרום לכאב (בעיקר בזמן אכילה ודיבור) ועל כן להפריע בתפקודי אכילה ודיבור.

פטריה בלשון האם מדבק ? בחלט. תינוק שנולד יכול לקבל את הפטריה דרך מעבר בתעלת הלידה כאשר ליולדת יש פטריה אסימפטומטית בנרתיק. התינוק יחשף לזיהום החיידקי באיזור הפה ואז נראה תינוקות צעירים מאוד עם פטריה לא מוסברת. תינוקות יכולים לקבל את הזיהום גם עקב טיפול אנטיביוטי הגורם לחוסר איזון של החיידקים הטובים בפה או דיכוי של מערכת החיסון שאינה מצליחה להתמודד עם זיהומים. הזיהום יכול להופיע גם מחפץ מזוהם שהכניס לפיו. יונקים יכולים להעביר את הפטריה בלשון לפטמת האם במהלך הנקה, מצב שעלול לגרום לכאבים ואדמומיות הפטמה.

מה הפתרון ? להתייעץ עם רופא המשפחה מיידית ולוודא שאכן האבחנה היא פטריה בלשון. לבדוק את האם ולהבין האם היא במקרה גורם ההדבקה או הפטריה עברה גם לפטמות האם בהנקה ולטפל בו זמנית גם באם וגם בתינוק.

בדרך כלל ההמלצה של הרופא תהיה טיפול תרופתי שאותו מטפטפים עם פיפטה לפה של התינוק באזורים הנגועים בלשון למשך כ-10 ימים. במקרה של פטריה שלא עוברת ינתנו תרופות נוספות. במידה ואינך יכולה להגיע להגיע לרופא ניתן לקנות דקטרין אורל ג'ל בבית המרקחת, להתייעץ עם הרוקח או רופא המשפחה און ליין/במכתב פניה ולטפל עצמאית לפי ההוראות מרגע האבחנה ועד ההגעה לרופא.

מחפשת טיפול טבעי למצבי פטריה בלשון ? "אפטון" ספריי – פורמולה הומאופתית לפטרייה בלשון
 "אפטון" היא פורמולה הומאופתית העוזרת בריפוי הפטרייה שנוצרת בפיו של התינוק היונק או התינוק שאוכל מבקבוק.
מינון ואופן שימוש בפורמולה:
ב -3 השעות הראשונות שתי לחיצות כל עשרים דקות. כאשר נצפת הטבה לחיצה עד 2 לחיצות לפה פעמיים ביום.

ניתן להשיג את הפורמולה בבית מרקחת ראשונים פארם
רח' הנחשול 30 ראשל"צ
טל: 03-9526767/8 פקס 039526769

קראו עוד בנושא:
חיזוק מערכת חיסון אצל תינוקות