טודלרס

שבוע 35 של הריון

שבוע 35 של הריון - על התפתחות העובר, תופעות לוואי ועוד

26.7.2013
שבוע שלושים וחמש להריון , איזה חודש זה ?
מה זה שבוע שלושים וחמש להריון ? לפי הספירה המקובלת מדובר בשבוע שלושים וחמש מתחילת הוסת האחרונה שלך. שבוע שלושים וחמש להריון הוא סוף חודש שמיני להריון וכן, השליש השלישי והאחרון של ההריון. מסוף שבוע 36 נחשב העובר לבוגר ובשל ללידה.

התפתחות העובר
משבוע 34 להריון כמות מי השפיר מגיעה למקסימום. משבוע זה והלאה התינוק יגדל אך כמות מי השפיר ביחס אליו תקטן, מצב זה יגרום לך לחוש יותר את תנועות העובר ברחם. העובר גדל ומשמין משבוע לשבוע. הוא שומע את סביבתו, רואה שינויי אור וחושך. בתקופה זאת נושרת פלומת השיער המכסה את עור התינוק, ריסיו גדלים ומתארכים, עפעפיו פתוחים , ציפורניו מתארכות ועורו הופך מאדום כהה לורוד שקוף

אורכו וגודלו של העוברשבוע 35 להריון :  אורכו הכללי 42 ס"מ, אורכו מראשו עד לעכוז כ- 28 ס"מ ומשקלו כ 2470 גרם  (נתוני חציון- אחוזון 50. (טווח שיכול לנוע בין 1850 גרם לכ- 3150 גרם). זכרי שמשקל, מבנה ותזונת האם, משתנה מאישה לאישה ומשפיע על גודל העובר.

עליה במשקל – שבוע 35 להריון
פלח לא מבוטל של נשים מעלות עליה משמעותית במשקל בחודש השמיני והתשיעי. אם עד חודש שביעי טפחת בהדרגה כעת יתכן ותחושי יותר ויותר את העליה האינטניסיבית במשקל לצד הכבדות, הסרבול שמלווה את סוף ההריון. קחי בחשבון שמדובר בתהליך טבעי היות וזוהי התקופה בה העובר גדל ומשמין בצורה האינטנסיבית ביותר לעומת החודשים הקודמים.

תופעות לוואי בהריון
ישנן הריוניות שחוות צירי ברקסטון היקס. מדובר בתכווצויות של הרחם בתדירות נמוכה או גבוהה בשבועות לפני הלידה. התכווצויות אלו אינם קשורים ללידה עצמה אך מהווים מאין הכנה קלה לקראת הצירים האמיתיים. בסוף ההריון מופיעות או חוזרים תופעות לוואי מתחילות ההריון כמו בחילות , צרבות, עייפות ונפיחות ברגלים (בצקות). כדי להפחית בצקות ונפיחויות ברגליים השתדלי להגביה את רגליך בזמן שכיבה על ספה. כדי להפחית בחילות אכלי ארוחות קטנות, צפופות וקלות. קראי בכתבות של הפורטל כיצד ניתן להקל על תופעות אלו

סידורים
אם את עצמאית , כנסי לאתר ביטוח לאומי לקטגוריה של טפסים – דמי לידה, הורידי את הטפסים הרלוונטים ותני לרופא שלך לחתום. הגישי את הטפסים לביטוח לאומי.
זה הזמן לבדוק ולתכנן:
האם בכל זאת לעשות קורס הכנה ללידה במידה ולא עשית
באיזה בית חולים ללדת
לקרוא על תוכניות לידה ולהבין איזה תוכנית לידה הכי מתאימה לך
להתחיל להכין חדר לתינוק (שידת החתלה, עריסה (רצוי לברר השכרה)
לשקול לעשות סקר חבילות לידה – במידה ואת צריכה לקנות הרבה ציוד כי אין לך ממי להשאיל
להתארגן עם קניות ראשונות – כיסא תינוק לרכב, בגדים לחודש הראשון, חיתולי בד, אמבטיית תינוק). כדאי לך לברר עם משפחה וחברים אלו חפצים ובגדים יכולים להשאיל לך וגם אלו מוצרים את מעוניינת לקנות יד ראשונה או שניה. יש אתרי יד שניה מצויינים בהם ניתן לרכוש ציוד לתינוק ולאם (אתר אגורה לדוגמא הוא דוגמא לאתר מצויין שכזה).

תרופות ותוספי מזון
המשיכי ליטול תוספי ברזל ומולטי ויטמין על פי תוצאות בדיקות הדם והנחיות הרופא. זה הזמן גם לשקול נטילת אומגה 3. העדיפי לאכול ארוחות קטנות ובריאות כדי לשמור על רמת סוכר מאוזנת ויציבה. הקפידי על שתייה רבה של מים.

בדיקות רפואיות
בדיקות דם ושתן חוזרות לפי ממצאים קודמים ושיקול הרופא (בדיקת רמות ברזל, דלקות בשתן וכד')
הערכת משקל, דופק, כמות מי שפיר, מנח העובר , מיקום שלייה  אצל הרופא המטפל בבדיקה החודשית
בהריון עם סיכון מעקב צמוד על מצב העובר ואולטרסאונד שבועי.