טודלרס

תנועות עוברות מוגברות

מוטרדת מתנועות העובר ? התנועות חזקות ומוגברות ? קראי את הכתבה הבאה

23.4.2013
תנועות עובר  מוגברות

חלק מהנשים בהריון מדווחות על תנועות עובר מוגברות וחזקות במהלך סוף ההריון. לעיתים מדובר בתנועות מאוד חזקות במשך חצי שעה, שעה ואף מספר שעות. תנועות אלו יכולות להבהיל את האם בעיקר כשאינה רגילה חעוצמה ולתדירות של תנועות אלו.

אז קודם כל הרגעי
לפני שאת נבהלת ונלחצת  תרגעי. אם יתר מדדי הבדיקות שלך תקינים (לחץ דם, סוכר, תוצאות בדיקות השתן) ואת מרגישה טוב (לא חווה חולשה, בחילות, הקאות, סחרחורות, שינויי ראיה), רוב הסיכויים שהכל תקין. פרט לכך לחץ אף פעם לא מסייע בזיהוי ופתרון פחדים ובעיות.

תנועות עובר מוגברות יכולות להיות אינידקציה לשינויי מנח של העובר ולנסיון (והצלחה) של העובר להתהפך ברחם.

קחי בחשבון שתנועות עובר מוגברות יכולות להעיד על עובר בריא וערני  ואילו מיעוט תנועות עובר מעטות יכולות להעיד על בעיה. זוהי התפיסה הגורפת ברפואה כך שאם תבואי לרופא אם תלונה זאת ללא בעיות נוספות יתכן מאוד והרופא לא ייחס לכך חשיבות.

יחד עם זאת אם את חשה שינוי משמעותי בדפוס תנועות העובר הרגשי בנוח חפנות לרופא לביצוע בדיקת אולטרסאונד. במידה ואת נמצאת בטרימסטר שלישי יבדוק הרופא האם מצבו של העובר תקין והאם העובר התהפך.

אמונות טפלות בהריון שאינן נכונות
עובר פעיל יהיה תינוק פעיל
התינוק לא מפסיק לזוז. הוא בועט ומזיז את הבטן בלי סוף ? מסיקה מכך שיהיה תינוק וילד היפראקטיבי ? לא נכון. לא נמצאו מחקרים שקושרים את התנהגות העובר ברחם והתנהגותו מחוץ לרחם. תנועות העובר ברחם מעידות על בריאות העובר ואין לראות תנועה רבה כדבר שלילי.