טודלרס

תינוק היפראקטיבי

מה המאפיינים של תינוק היפראקטיבי ?

11.4.2013
כשפוגשים תינוק נמרץ, אקטיבי או היפראקטיבי אי אפשר להתבלבל. הילד מגיע כסערה, מיד מפעיל את השלט, לוקח צעצוע ומפעיל אותו, עובר לצעצוע אחר, משמיע קולות, קופץ על הספות ונע ממקום למקום במהירות.
בקיצור, ילד שאי אפשר לפספס. לרוב שומעים אותו (הוא קולני), רואים אותו (הוא בתנועה מתמדת) וכמובן שחשוב לעקוב אחריו כי אם לא אז יכולים לקרות אלף ואחד דברים מסוכנים או לא נעימים…
תינוק נמרץ אוהב מאוד גירויים ונמשך בדרך כלל לצעצועים שמשמיעים קולות או כאלו שמאפשרים בתנועה.

יכול להיות שהתינוק יגדל הוא יאובחן כילד היפראקטיבי, מנגד יכול להיות שתקופת הילדות תהי סוערת ואלו כשהילד יתבגר, תנועתיות היתר תתמתן ואף תעלם.

תינוק נמרץ לרוב לא נרדם בקלות וצריך לפתות אותו לישון. שינתו יכולה להיות קצרה ויקיצתו מוקדמת.

התינוק/פעוט -לא יושב לרגע. הוא פעלתן מיסודו.
התלונות השכיחות של האימהות הם התינוק לא יושב לרגע, אנני יכולה לעזוב אותו לרגע. הפעוט אננו מסוגל לשבת ליד שולחן ולעסוק בפעילות מובנת למספר דקות. אין מצב להושיב אותו לפאזל פשוט, התבוננות בתמונות של ספר. הוא לרוב מתחיל, קם , קופץ למשהו אחר. היכולת להתמקד בפעילות אחת מוגבלת ומתרחשת רק בעזרת הורה/מתווך.

משיכה למשחקים ופעילויות בתנועה
תינוק או פעוט נמרץ או ההיפראקטיבי יחפש תנועה כל הזמן ולכן יעדיף לטפס ולגעת בכל מני חפצים. הידיים והגוף לא מפסיק לחקור ולנוע מדבר לדבר.

בעיות התנהגות
תינוק נמרץ או פעוט נמרץ עלול לגלות סימנים לבעיות התנהגות. הוא עלול לדחוף או לנשוך ילדים אחרים. הוא עלול לסבול מהתפרצויות זעם. רמת התגובה הגבוהה שלהם או חוסר העכבות גורם להם לכך.

תינוק זה עשוי לגדול להיות אתלט מצטיין אן יזם חסר עכבות. הקושי העיקרי עם ילדים ואנשים אלו הם לעזור להם לנטב את האנרגיות שלהם למקום מתאים.

תינוק נמרץ מתאפיין בתכונות הבאות:
אכילה – אוכל היטב, מתקשים להמתין לקבלת האוכל או השד. מתקשים להתארגן בקצב האכלה או הנקה איטי. יתכן ויצטרכו בקבוק שזרימת החלב בו צהירה יותר.
פעילות – שופעי אנרגיה , נמרצים ופעלתנים. מתקשים לרסן עצמם, קופצים לכל פעילות מיד. בעלי סף גירוי נמוך, עלולים להיות תוקפנים לבני גילם.
שינה – שונאים שעוטפים אותם, מתנגדים לתנומות יום וטקסים לפני השינה.
מצב רוח – רוצים דברים כאן ועכשיו. הם לרוב קולניים ועקשניים. מצבי הרוח לרוב משתנים במהירות משמחה לעצב וחזרה