טודלרס

לדעת לקבל עזרה בלי יסורי מצפון

אמא, רוצה לעשות הכל לבד ? לא נעים לך לבקש או לקבל עזרה ?

לדעת לקבל עזרה
תאריך :11.2.15
מאת: אמא

באופן גס אפשר לחלק את קבוצת האמהות לשלוש סוגים: כאלו שיודעות לקבל עזרה, כאלו שלא יודעות לקבל עזרה וכאלו שיודעות לקבל עזרה במידה ובמצבים מסויימים. הכתבה הבאה נועדה אליך: האמא שלא יודעת לקבל עזרה ואכן יש קבוצה לא מבוטלת של אמהות שמתקשות לקבל עזרה.לא נעים להם שהחמה באה ושוטפת כלים ובקבוקים, לא נעים להם שהדודה מוציאה את הילד מהגן ואפילו לא נעים להם מאמא שלהם שמוותרת על חוג הספורט שלה כדי לעזור לך לסדר את הברדק בבית לקראת פסח. נשים רבות גדלו במחשבה שהם צריכות לעשות הכל לבד  ושהם לא רוצות לפלוש לזמן ולחיים של אחרים.

התחושה של לא נעים לקבל עזרה מאוד חזקה אחרי הלידה גם אצל אמהות שכן מרגישות נוח לקבל עזרהו בעיקר אחרי הילד שהני והשלישי . אולי בגלל שצריך כל כך הרבה עזרה ושיש כל כך הרבה מה לעשות בבית ועם הילדים. עם מה להתחיל ? כביסות, בישולים קצרים, נקיונות, זמן איכות עם הילדים, עזרה בשיעורי הבית? והרי כל יום העבודה מתחילה ולא נגמרת… הלוואי שהאפשר היה להתחלק לכמה חלקים כדי לעשות עוד ועוד דברים כי המטלות פשוט לא נגמרות.

את רוצה לעזור לילד בשיעורים, להנות מזמן איכות עם התינוק, לכבס, להכין שניצלים ולעשות עוד דברים אבל את פשוט לא יכולה לעשות הכל לבד. זה הזמן להפנים, גם אם זה לא נעים, את חייבת לדעת לקבל עזרה בברכה ללא תחושת אשמה. אין לך פשוט פרביליגיה לדחות עזרה כי יש כל כך הרבה דברים לעשות בכל יום ויום וכזכור לך משרת אמא היא 24 שעות ביממה ללא מנוחה והפסקות. כן , כן, אין לך מנוחה בערב או בלילה.

את צריכה לשים את תחושת הלא נעים בצד ולהגיד לעצמך שזה הזמן לדעת לקבל עזרה ובשום פנים ואופן לא להרגיש רע עם זה שאת "לוקחת" זמן של אחרים או מנצלת משהו. זה הזמן לקבל עזרה ולא להרגיש יסורי מצפון , את באמת צריכה את כל העזרה שאת יכולה לקבל וכן, יותר מרוב האנשים שאינם במצבך.