טודלרס

האם לעשות קורס הכנה ללידה

האם לעשות קורס הכנה ללידה ואם כן, איך לבחור את הקורס ?

8.7.2013
האם לעשות קורס הכנה ללידה ?
הכנה ללידה: למה, כמה ואיפה?
מאת: חן דולה, מדריכת הכנה ללידה מוסמכת, דולה בכירה ומנחת מעגלי אמהות ותינוקות.

נשים רבות מתחבטות בשאלה האם לעשות קורס הכנה ללידה . בכתבה הנוכחית אנסה להסביר לך למה כדאי לעשות קורס הכנה ללידה.

"למה לא אמרו לי שזה ככה???" שאלה מאוד נפוצה בקרב נשים לאחר הלידה. ככל שהזמן עובר לו, כך אנו מכונסים יותר בעצמנו ונוטים פחות ליעץ ולהתיעץ. נשים רבות מגיעות אל הלידה לאחר שלא דיברו על התחושות וחוסר הידע שלהן בתהליך הלידה ובמה שקורה אחריה. לעתים לנשים גם אין את הזמן או הפניות בשביל  להתעניין בספרות או אפילו באינטרנט על הנושאים האלו ואם לכתוב את האמת, גם יש הרבה גישות סותרות, מידע לא רלוונטי ובעיקר הרבה בלבול.

בשביל זה יש קורסי הכנה ללידה! נכון, את יכולה ללדת נהדר גם בלי להשתתף בקורס, אבל האם רק אני חושבת שידע הוא כח ? שאחד הדברים המפחידים ביותר הוא הלא נודע?
רבות אני נשאלת, מה בכלל לומדים בקורס ואיך הוא יכול לעזור. הרי אין אפשרות ממשית להתכונן ללידה מפני שאין לדעת איך בדיוק היא תתנהל… ובכן, זה נכון מאוד אבל בהחלט אפשר להתכונן לדברים שכן חוזרים על עצמם וגם ללמוד על מצבי קיצון והדרכים להתמודד.

אז הנה מספר מילים על מה שלומדים במסגרת קורס הכנה ללידה: שינויים פיזיולוגיים במהלך ההריון, הלידה ואחריה, תהליך הלידה מבחינה פיזיולוגית, הורמונלית ורגשית, מתי כדאי ללכת לבית החולים ומתי להתרגש מפני שהלידה מתקרבת, קצת על הנקה, משכב הלידה והחודשיים הראשונים לאחר הלידה.

נושאים אלו הם חשובים מפני שנשים רבות מגיעות למיון יולדות שלא לצורך בגלל דימום (יציאת הפקק הרירי) צירים מוקדמים (ברקסטון היקס) ועוד ועוד… בנוסף, הקורס עוזר מאוד למנוע את השאלה "למה לא אמרו לי שזה ככה?" בכך שנלמדות בקורס תופעות נעימות יותר ופחות אשר קורות במהלך סוף ההריון, בלידה ואחריה. מתי בפעם האחרונה שמעת מאשה לאחר לידה על טחורים, גודש, חוקן קטטר וכו'? רוב הנשים מרגישות לא בנוח לספר על הדברים האלו מהסיבה המובנת, שהם מאוד אינטימיים אך נוצר מצב , שבו נשים לפני לידה אכן לא יודעות על כל זה ופוגשות זאת לראשונה כשהן חוות את זה בעצמן ולעתים הן גם לא בטוחות אם זה בסדר או לא.

מלבד התכנים, אני רואה במסגרת קורס הכנה ללידה אפשרות להפגש עם אשת מקצוע אחת לשבוע בשביל לשמוע ולהשמיע וגם בשביל להתיעץ אבל יותר מכל, בשביל להקדיש פעם בשבוע רק בשביל ההריון בתוך חיי היומיום המוטרפים שלנו.

אז איך בוחרים קורס? ובכן, ישנו מגוון מאוד רחב של קורסים: רגילים, מקוצרים, מרוכזים, לתאומים, ללידה טבעית, ליחידניות, בבית חולים/ קופת חולים, פרטי או קבוצתי ועוד ועוד… אז כל אחת צריכה לחשוב עם עצמה מה הכי מתאים לה לפי התכנים, הזמנים, המיקום הגיאוגרפי וכמובן, גם המחיר.

לגבי המחירים – גם פה יש מגוון מאוד רחב: קופות החולים ובתי החולים מסבסדים את קורסי הכנה ללידה והמחירים נעים בדרך כלל בין 200-500 ש"ח. במגזר הפרטי, טווח רחב יותר ויכול לנוע בין 200-1000 ש"ח וזה תלוי בניסיון של המדריכה, בגודל הקבוצה שבקורס או אם הקורס הוא פרטי, המקום בו הקורס מתנהל ואורכו של הקורס.

אחד הדברים שחשוב מאוד לזכור הוא, שיתכן שקיבלת המלצות חמות על קורס הכנה ללידה אך הוא לא מתאים לך ועדיף שתחפשי את קורס ההכנה ללידה שהכי מתאים לך ולציפיות שלך, אותן כדאי להגדיר לפני בחירת הקורס בדיוק כפי שתעשי "סקר שוק" לבית החולים שבו תרצי ללדת או לבחירת המיילד/ת הפרטי/ת שלך.

ועכשיו, כמה מילים עליי: אני חן. אמא לשניים (בינתיים), מדריכת הכנה ללידה מוסמכת, דולה בכירה ומנחת מעגלי אמהות ותינוקות. לפרטים לגבי הקורסים שלי ניתן לפנות אליי בטלפון: 054-2665670
וניתן גם להצטרף לדף הפייסבוק שלי: https://www.facebook.com/chendoula
ניפגש בשמחות!