טודלרס

בחירת מובייל לתינוק

רוצה לקנות לתינוק מובייל ? מה מומלץ לבדוק

27.2.2013

מעוניינת לקנות מובייל לתינוק ? מחפשת מובייל מומלץ לתינוק
מובייל הוא אחד מהאביזרים המלווה את התינוק לאורך היום והלילה במשך חודשים ארוכים. המובייל נועד לעודד התפתחות חושית דרך גרייה שמיעתית וחזותית נעימה ולסייע בהרגעה והרדמת התינוק בלילה. לרוב נתלה המובייל מעל לתינוק או מהצד על מוטות הלול, העריסה או המיטה.

מובייליים שונים כוללים פונקציות מגוונות. לפני קניית מובייל לתינוק מומלץ לבדוק אלו פונקציות רצויות לכם :

צבעוניות ודמויות המובייל
זכרו רק בגיל שלושה חודשים יכולים תינוקות לראות צבעים ברורים ולעקוב אחרי חפצים, מגיל ארבע חודשים מתפתחת יכולת מיקוד הראיה והעומק. עבור תינוקות צעירים (עד גיל שלושה חודשים) מומלץ לקנות מובייל בעלי ניגודיות חזקה לבן, שחור, אדום) וכך לאפשר להם להבחין בו בקלות יותר. המובייל לא צריך לנוע כי יכולת מעקב התינוק אחרי תנועת המובייל לרוב מוגבלת. כדאי לבחור מובייל שבו צורות, דמויות או ציורים שניתן להבחינם בקלות.

תנועתיות המובייל
ישנן מוביילים סטטים וישנם מוביילים שמסתובבים לכיוון אחד, לשני הכיוונים ואף למעלה ולמטה. מנגנון התנועה מעורר את עניין התינוק ומאפשר לתינוק לפתח מעקב עיניים אחר תנועת הדמויות במובייל ואף לעודד אותו להרים את ידיו כדי לנסות להגיע לדמויות המרצדות.

אורות
ישנם מוביילים אשר בזמן המוסיקה מקרינים אור עדין ותנועה של דמויות בתוך קופסת המוסיקה עצמה. פונקציה זאת מגרה אף היא את ההתפתחות הויזואלית של התינוק ויכולה להיות האור העדין שמלווה את התינוק לתוך שנתו

מוסיקה
המובייל יכול להפיק מספר מנגינות נפרדות (שאותם אפשר לבחור בנפרד) או כמנגינות המנוגנות אחת אחרי השניה (כמחרוזת שירים). ישנם סוגי מוסיקה שונים – מוסיקה קלאסית, מנגינות ערס, צלילי מים מרגיעים ועוד. מומלץ להאזין למנגינות ולשמוע שהם מספיק מרגיעות ונעימות. מומלץ גם לבחור מובייל בעל מוסיקה ארוכה (7-9 דקות) המאפשרת לתינוק תהליך הירגעות הדרגתי ומוכר כל יום לפני השינה. ישנם מוביילים בהם ניתן לווסת את עוצמת המוסיקה בין חזקה, בינונית לחלשה, אפשרות טובה זאת מאפשרת לבחור את המצב המתאים יותר לשלב ערות הילד.

פירוק המובייל

מומלץ מאוד לקנות מובייל שניתן לפרק אותו. מובייל שבו התינוק יכול לשמוע את המוסיקה ללא הדמויות המרצדות (בעיקר לפני השינה ). פירוק המובייל חשוב היות והוא גם מאפשר לנייד אותו בקלות ממקום למקום.

מיקום המובייל
יש לתלות את המובייל רחוק מספיק כך שהתינוק לא יגיע לדמויות. חשוב לתלות את המובייל כך שהתינוק יראה את כולו.

מוביל לתינוק מחירים
היות והמובייל הוא אביזר שקונים לרוב פעם אחת ושילווה את תינוקך במשך היום והלילה שעות רבות לא כדאי לקנות מובייל רק על פי המחיר (שלרוב יהיה עם פונקציות מעטות וללא מוסיקה מרגיעה). בדקי קודם מה התכונות החשובות לך במובייל ורק לאחר מכן בדקי את אפשרויות המחיר