טודלרס

תינוק משתעל

למה לא מומלץ להעזר בתרופות כשיש רק שיעול

18.8.2013

התינוק משתעל בלילה או במהלך היום אך אין לו חום ? מה עושים ומה לא עושים ?

הידעת, האיגוד האמריקאי לרפואת ילדים פרסם נייר עמדה בו המליץ על צמצום צריכת הבדיקות והטיפולים הרפואים לילדים. לפי מחקרים שונים עולה כי התועלת של תכשירים להקלה על צינון ושיעול מועטה כשאר מדובר בילדים צעירים. פרופסור מנדל , רופא ילדים, טוען כי תרופות שפותחו לצורך הקלה על סימנים של גודש באף, צינון, התנגדות לשיעול וכד' מספקות מחד הקלה זמנית ומאידך עלולות להיות בעלות תופעות לוואי חמורות כמו שינויים בלחץ דם ודופק, בלבול ושינויי התנהגות. ההמלצה של הרופא היא להמנע מתרופות נוגדות שיעול וצינון עד גיל ארבע ולהשתמש בתרסיס מים פיזיולוגיים.  במרבית המקרים הצינון יעבור מעצמו. 

חשוב לעקוב האם לאחר כמה ימים מהשיעול מופיע חום

חמישה טיפים על חום התינוק וחום הבית
לבוש חם לתינוק
כשמגיע החורף מגיע הזמן להקפיד על חום התינוק באמצעות לבוש מתאים. מומלץ להלביש את התינוק עד גיל שנתיים בשיכבה אחת יותר מאדם מבוגר. מגיל שנתיים אפשר להלביש באותו מספר שכבות.

איפה בודקים חום לתינוק ?
 כדי לבדוק אם לתינוק חם אפשר למשש את הצוואר. חום צוואר טוב מצביע על חום גוף טוב.
אצבעות רגליים וידיים קרות לא בהכרח מעידות על חום גוף נמוך.

על מה מעיד חום גבוה אצל התינוק ?
חום גבוה אצל תינוק עלול להעיד על חדירה של וירוסים או חיידקים לגוף התינוק. עד גיל חודשיים כל חום מעל 38 מעלות מחייב הגעה לרופא. מעל גיל שנתיים, פחות מחום 38.5 לא מחייב הליכה לרופא.

איך מזהים תת חום אצל תינוק ?
אי שקט,  חוסר רצון לאכול, אדישות , כיחלון שפתיים וקצוות האצבעות הם סימנים של תת חום. במצב של סימנים אלו יש להלביש את התינוק היטב ולקחת את התינוק לרופא.

חימום הבית עבור התינוק – שמירה על חום גוף התינוק
מומלץ לחמם את הבית בחורף לטמפרטורה של 22 מעלות בערך. יש לקחת בחשבון שתנורים ומחממים מייבשים את האוויר . כדי לשמור על לחות באוויר מומלץ להניח בחדר המחומם קערת מים קטנה או לחלופין מגבת רטובה הפרוסה על איזור כלשהו בחדר (לא על גוף החימום). חשוב להקפיד גם בחורף לתת לתינוק לשתות מספיק לאור החשיפה לגופי חימום מייבשים.