טודלרס

שינויים בתאבון בהריון

מה קורה לתאבון שלך בהריון ...ומה כדאי לשים לב

24.6.2013
שינויים בתאבון בהריון

כשמדובר בתאבון בזמן ההריון כל אישה היא שונה. ישנן נשים שמקיאות עד חודש שלישי, רביעי וחמישי ובקושי מצליחות לאכול בחודשים הראשונים, ישנם כאלה שההריון מביא להם חשק לדברים מלוחים או פיקנטים מאוד. ישנם נשים שהחשק בין מתוק למלוח מתחלף כל הזמן ויש כאלה שמרגישות דווקא חוסר תאבון. הכל אפשרי.

שינויים בתאבון בהריון
קחי בחשבון שאם אינך מצליחה לאכול מאכלים מסויימים, שפשוט מעלים תחושת גועל, אך בריאים ומזינים, הקפידי לקחת תוספי תזונה כמו מולטי ויטמין להריון, תוספת ברזל, תוספת טיפות ויטמין ד או אחר. הקפידי לקחת את התוספים בהתאם לתוצאות בדיקות הדם שלך ולתזונתך. לדוגמא , אם את יודעת שאינך אוכלת כמעט בשר, דאגי לעשות בדיקות ברזל , לשאול את הרופא אם יש צורך לקחת כדור ברזל נוסף ביום והגבירי את המודעות לאכילת מאכלים בעלי ערכי ברזל גבוהים. . יש ליטול ברזל שלא בסמוך לשתיית חלב ומוצרי חלב. אם אינך נחשפת לשמש וידוע לך שרמות הויטמין די שלך נמוכות, הקפידי לקחת ויטמין ד' בטיפות ולשבת בשמש כ10-15 דקות ביום.

כמה צריך לעלות במשקל הריון ?
עקבי אחרי תזונתך ומנעי השמנה מיותרת. נשים בתת משקל יכולות לעלות 12-18 קילוגרם בהריון, נשים במשקל ממוצע צריכות לעלות בכל ההריון 11-16 ק"ג ונשים בעלות משקל עודף כדאי שיעלו עד 7 ק"ג. נשים רזות יכולות לעלות בכל שבוע הריון עד כחצי ק"ג, נשים בעלות משקל ממוצע יכולות לעלות כ- 400 גרם בשבוע ונשים על משקל עודף יכולות לעלות כ- 200 גרם בשבוע. עיקר העליה במשקל האם מתחילה משבוע 12 להריון. קחי בחשבון שבגלל שאת בהריון את לא צריכה לאכול עבור שניים. אכלי מזונות בריאים כמו לחם שיפון מלא, אורז מלא, דגנים, ירקות מבושלים,אבוקדו, מוצרי חלב, פירות, שקדים ואגוזים.
אכלי כשאת רעבה והשתדלי לא לנשנש סתם ללא רעב אלא לשתות מים.
השתדלי לאכול אוכל מזין (גם כשאת מנשנשת העדיפי פירות ויוגורטים)
הבדילי בין רעב לצמאון והרבי בשתיה בין הארוחות.

כמה צריך לשתות בהריון ?
ההמלצה של הועדה למזון ותזונה של האקדמיה הלאומית האמריקאית היא לשתות מעל 2 ליטר מים ביום. כ-12 כוסות מים כאשר כל כוס מכילה 200 מ"י מים). במידה ויש מזג אוויר חם ו/או את מבצעת פעילות ספורטיבית יש להגביר את כמות השתייה. הקפידי להציב בקבוק מים גדול ליד שולחנך כדי להזכיר לך לשתות גם כשאינך צמאה.

קראי עוד בנושא:
תופעות לוואי בהריון