טודלרס

התפתחות גיל שנתיים ושמונה חודשים

הפעוט בן 32 חודשים ? קראי על התפתחות בגיל שנתיים פלוס

הילד בן שנה ושמונה חודשים ? קחו רגע לחשוב על ההתפתחותו מאז יום הולדת שנתיים. בגיל שנתיים הפעוט אינו תינוק ואינו ילד, הוא באמצע. עוד כמה חודשים ויהפוך לילד בן שלוש. יצור סוער, אנרגתי שחוקר ומתנסה בעולם. הוא צורך ממכם ההורים כוחות על לעקוב אחריו, לשמור על בטיחותו, לספק  תזונה נכונה ובסיס לתעסוקה והתפתחות. בהחלט לא פשוט להורים שחזרו לעבוד וצריכים לחלק את מרצם בין העבודה, לדים ובית.

הילד מתקרב כבר לגיל שלוש, זה אומר שכרגע יכול ללכת היטב קדימה ואחורה, לרוץ, לעצור ולטפס על מתקנים בגן משחקים. אם יש לכם ילד אנרגתי, היפראקטיבי או כזה בעל עניין רב בהפעלת גופו יתכן ותצטרכו לעקוב אחריו היטב היטב למנוע את הסכנה או החבלה הקרבה.  אם יש לכם ילדה עם עניין נמוך בפעילות גופנית או טונוס נמוך (חולשת שרירים) תצטרכו להוציאה אותה לפעילות ספורטיבית כדי לחזק את גופה, לאפשר לה להתנסות בקצב שלה במתקנים ולפתח ביטחון בגופה. 

בגיל שנתיים אפשר לראות העדפה ברורה של נושאי עניין. יש פעוטות שיעדיפו רוב היום לבנות ממגנטים וקוביות או לשחק בכלי תחבורה. יש בנות שכל יום יעסקו בפתיחת מסעדה או חנות אוכל ויש כאלו שירצו בעיקר לדפדף בספרים. זה נהדר לראות עניין במשחק אך חשוב לאפשר לפעוט להתנסות בפעילות אחרות שיכול. 

ליד שולחן יכולים פעוטות בגיל זה להשחיל חרוזים קטנים ובינוניים, לשרבט על דף, להדביק מדבקות, לבנות פאזלים מעץ או פאזלים פשוטים של 2-4 חלקים. אם נראה לכם שהפעוט אינו מצליח להרכיב פאזל או לאחוז טוש ולשרבט אל תראו זאת כבעיה. לעיתים קרובות מדובר בחוסר התנסות. ככל שהפעוט יתנסה בפעילות עוד ועוד הוא ישכלל אותה.

השפה בגיל שנתיים ושמונה חודשים הולכת ומתפתחת. ישנם ילדים שבגיל זה מפטפטים היטב, מביעים רעיונות במשפט קצר של 2 מילים ואף יותר ומבינים הוראות מילוליות של שלב אחד ושתיים (לדוגמא, תכניס את הקוביות לקופסה ובוא לאכול). ילדים אחרים עלולים לגלות התפתחות שפתית איטית יותר או מעוכבת. אין טעם לדאוג. בדקו מתי אתם ובני זוגכם דיברתם כשהייתם ילדים. יתכן וגם אתם דיברתם בגיל מאוחר יותר וגם הילד יהיה דומה לכם. המשיכו לדבר אליהם ואיתם, הקריאו להם יום יום ספרים שחקו איתם משחקי כאילו והדיבור יגיע. מודאגים ? המשיכו להגיע למעקב בטיפת חלב והתייעצו עם אחות טיפת חלב ורופאת המשפחה לגבי אבחון שפתי אצל קלינאית תקשורת.