טודלרס

מוצץ ושיניים עקומות

האם מוצץ גורם לשיניים עקומות ?

22.3.2014

מוצץ ושיניים עקומות.
הידעת ? בארה"ב לא ממליצים על מוצץ ואם כן, ההמלצה היא לגמול כמה שיותר מהר. האמריקאים מסתמכים על מחקרים קודמים שמראים על קשר בין מציצת מוצץ לצורך בתיקון שיניים בגשר בגיל מאוחר. קראי על מחקר בנושא שינים עקומות ממוצץ

מוצץ לא בהכרח צריך לגרום למצב של שיניים עקומות אך הדבר תלוי בגיל הגמילה של המוצץ, סוג המוצץ ומשך המציצה. אם התינוק או הפעוט נמצאים שעות רבות עם המוצץ יתכן ומבנה הלסת יפגע והדבר ישפיע גם על צמיחת השיניים. אם חוששים שהמוצץ יפגע בצמיחת השיניים מומלץ לנקוט בפעולות הבאות:

הורים רבים מנסים להרגיע תינוק על ידי מתן מוצץ. ראשית דעו כי בכי התינוק מבטא את רגשותיו (פחד מרעש חזק, רעב, עייפות) ואין שום סיבה לדחוף מוצץ כדי שיפסיק להביע אותם למרות שהוא מרגיע. נסו למצוא שיטות אחרות להרגיע את התינוק והפעוט כמו חיבוק וקרבה גופנית, תנועת גוף מונוטונית ומרגיעות, מוסיקה קלאסית רגועה, שירת שיר מוכר או /ו הסחה על ידי גירויים משמחים. אם תנסו שיטות אלו תגלו שלא צריך תמיד מוצץ.

יהיו מודעים להגביל את משך הזמן שבו הילד משתמש במוצץ ומקדו אותם בעיקר לשעות ולזמנים קריטים (עייפות לפני הרדמה, זמן המתנה לבקבוק כשהילד רעב, כאבי בטן קשים).

מוצץ ושיניים עקומות
אם חוששים מפגיעה בשינים תמיד עדיף לקנות מוצץ אורתודנטי שמיועד לתמוך בהתפתחות בריאה יותר של חלל הפה.מדובר במוצצים להם פטמה יחודית הנמתחת ומתכופפת לפי חיך פה התינוק ושומרת יותר על צורתו הטבעית. גם במצב זה מומלץ לתת את המוצץ לזמן קצר במהלך היום ולתקופה קצרה.

שמירה על הגנת פה – אם מוצץ התינוק נופל שטפו אותו במים וסבון. בחודש הראשון אף מומלץ להרתיח מוצצים (לבצע סטריליזציה).

הורים, קחו בחשבון שכדאי לגמול ממוצץ לפני מועד בקיעת שיניים קבועות על מנת לא לפגוע בצמיחתם. התייעצו עם רופא השיניים לגבי הקשר בין השימוש במוצץ להתפתחות שיני התינוק.