טודלרס

שורש מאקה ופוריות

האם תמצית שורש מאקה יכול לסייע לאיזון הורמונלי ופוריות ?

שורש המאקה ידוע בתכונתיו המטיבות שנים רבות. מדובר בשורש שנחשב כאוכל על. על פי מחקרים שונים נמצא כי מאקה הוא כוח, סיבולת ויכולת מינית. לפי ספרו של דיוויד וולף – מזונות על מדובר בצמח אדפטוגן אשר משפר את יכולת העמידות וההסתגלות של האדם למתחים ולחשיפה לחומרים הפוגעים בגוף. החומר ידוע כמאזן ומייצב את מערכת בלוטות והמערכת ההורמונית , מערכת הלב, הדם והשרירים.  יש הטוענים כי מדובר בחומר מאיץ ייצור של נוירוטרנסמיטרים (מוליכים עצביים במוח) ומשפר את היצר המיני. מאקה ידועה כחומר התומך במערכת האנדוקרינית , אותם בלוטות שמפרישות הורמונים לדם כמו בלוטת יותרת הכליה ובלוטת התריס.

שורש מאקה ופוריות
יועצי תזונה ימליצו על שימוש מבוקר ומותאם באבקת המאקה לצורך טיפול במצבים הבאים:
הפרעות ובעיות במחזור החודשי
חוסר פריון
ותסמינים של הפסקת וסת

שורש מאקה ופוריות
ישנן נשים שהשתמשו בצמח המאקה ודיווחו כי הצליחו להסדיר מחזור לא מוסדר, להפחית גלי חום, תנודתיות במצב רוח ותסמיני הקושרים לקדם וסת. ישנן נשים שהשורש לא סייע. אם את סובלת מבעיית פריות, וסת בלתי סדירה ו/או תפקוד לקוי של מערכת האינדוקרינית (בלוטת התריס)מומלץ תחילה להתייעץ עם רופא הנשים לקבלת אבחנה בתחום הפריון. לאחר מכן ניתן להתייעץ עם נתורפת מוסמך לבחינת הצורך להשתמש בשורש במינון המתאים והבטיחותי. אם החלטת לצרוך את המאקה באופן עצמאי התחילי במינון הנמוך ביותר שכן למינונים גבוהים יש השלכות בריאותיות מסוכנות ביותר עד כדי אובדן הכרה.

המידע הנ"ל אינו תחליף לייעוץ רפואי עם מטפל מוסמך. במידה ועולים קשיי כניסה להריון ו/או סימנים לבעיות פוריות יש להיועץ עם רופא הנשים.