טודלרס

יום הולדת לילד בן שנתיים

מתכננת יום הולדת לילד שלך ? מה ההמלצות בגיל זה

מאמר זה תורגם מהאתר
www.modernmom.com
מאת: פיפר לי 23.8.2010
 
ילד בגיל שנתיים לא בהכרח מבין את משמעות יום הולדתו, איך אין זה אומר כי אי אפשר לערוך מסיבה או אירוע שמח. אירוח חבורה של ילדים בני שנתיים יכול לגרום לתערובת של התרגשות ופחד להרבה הורים. השאירו את הפעוטות במסיבה שלכם משועשעים ורגועים ע"י תכנון פעולות מתאימות לגילם. לפעוטות בגיל זה יש סבלנות קצרה, הדורשת פקוח קבוע ואינטראקציה של ההורים לעיתים קרובות.
כמה עצות מועילות לתכנון יום הולדת לגיל שנתיים:
 
מוזמנים
רצוי להזמין את בני המשפחה הקרובה בתוספת של שני פעוטות נוספים עם הוריהם. קחו בחשבון איך התנהג הפעוט שלכם בפעם שעברה במסיבה, כדי לקבוע את כמות המוזמנים שאיתה ירגיש בנוח.
 
עיתוי המסיבה
בגיל זה רוב הפעוטות זקוקים לישון בצהריים, ולכן טוב לתכנן את המסיבה לשעות שהפעוט נמצא בשיא פעילותו והוא רענן ואינו עייף. לכן הזמן המועדף למסיבה הוא שעות הבוקר או אחר הצהריים.
 
מניעת קנאה
למרות שהפעוטות צריכים עזרה בפתיחת מתנות, הם נהנים מההתרגשות של קבלת הצעצועים. ספקו לכל אחד מהאורחים הקטנים מתנה עם אריזה נפרדת כדי שיפתחו אותם באותו הזמן. מנעו קנאה ואי הבנות ע"י כך שתעסיקו כל ילד עם המתנה האישית שלו,כאשר חתן השמחה פותח את המתנות שקבל. רכשו מתנות שמתאימות לקבוצת הגיל הזאת. אין צורך להגזים בהוצאות, כל מתנה כמו חיות צעצוע, צבעים, מכוניות מיניאטוריות, צמידים, מדבקות, או בועות סבון, ישעשעו את הפעוטות. נסו להתאים עד כמה שאפשר את המתנות לפעוטות באותו הצבע ובאותו מבחר כדי למנוע ריבים בין הפעוטות.
 
יכולות ונושאים בעלי עניין
הפעוטות אוהבים מוסיקה והם נעים לפי קצב המנגינה. נגנו מספר מקצבים מהירים, ועודדו את הקבוצה לרקוד ולנוע לקצב המוסיקה.עזרו להם למחות כפיים ולהתנועע לפי המקצב של הצלילים. בחרו שירים שכוללים צלילים של חיות ועודדו אותם לחקות ולשיר ביחד.
סגרו את המוסיקה אחרי שסיימו לרקוד ולשיר. בעוד שילדים גדולים יותר עשויים לההנות ממוסיקת רקע לאורך כל המסיבה, ילדים בני שנתיים עלולים להיתקל בקשיים להתרכז בפעילותם עקב כך.
 
כיבוד קל
תחושת רעב פתאומית עלולה לגרום לקבוצת הפעוטות שבמסיבה להרגיש שלא בנוח. באותו הזמן אתם רוצים למנוע מהפעוטות לאכול יותר מדי מאכלים שמכילים סוכר.
ספקו משקאות בכוסות לפעוטות כך שלא ישפכו יותר מדי. תנו להם גם חטיפים בריאים כמו חתיכות קטנות של פירות, וטוסטים וקרקרים לפעוטות.
 
עוגה ליום הולדת שנתיים
למרות שילדים גדולים אוהבים עוגות מקושטות עם נרות, הפעוטות עדיין קטנים מדי מכדי להעריך סוג כזה של הצגה, ולא מבינים את הסכנה שבנרות על העוגה. אם אתם חוששים שלא תוכלו לארגן מסיבה בלי עוגה, נסו תחליפים בריאותיים אחרים כמו עוגות קטנות בגביעים.
הימנעו ממאכלים כמו אגוזים, ענבים, דובדבנים, עגבניות שרי,מרשמלו נקניקיות, וממתקים קשים ועגולים. כדאי להכין כסאות ושולחנות קטנים המתאימים לפעוטות, או לפרוס שטיח או מחצלות ולהושיב את הפעוטות בצוותא.
 
עוגה ליום הולדת שנתיים
אם החלטתם לקנות או לאפות עוגת יום הולדת שנתיים, נסו לתת לה משמעות:
עוגת יום הולדת בצורת המספר שנתיים
עוגת יום הולדת בצורת חיה שהילד מזהה ואוהב
עוגת יום הולדת בצורת מכונית או כלי רכב  (בנים מאוד אוהבים כל מה שעל גלגלים)
עוגה של רכבת עם שני קרונות
 
משחקים ופעילויות
אם אפשר תאמו את המסיבה ליום נאה שמאפשר לילדים לשחק בחוץ. פקחו על הפעילויות האומנותיות של הילדים כמו צביעה בעזרת האצבעות, או ציור בגיר או שחקו לפי תור בבעיטות בכדור. רוב הפעוטות אוהבים להתחפש, לכן כדאי להכין ארגז תחפושות. יש משחק שנקרא תפוס את הבלון-מפזרים בלונים בשלל צבעים ועל הפעוטות מוטלת משימה לתפוס בלון לפי צבע מסוים. ספקו לפעוטות צעצועים מרעישים כמו תופים קטנים וכלים מוסיקליים קטנים שיכולים לעשות רעש ולגרום להם להתנועע. עודדו את הילדים לשחק לפי התור, והשתמשו בצעצועים ובמכשירים. לסיום כדאי להרגיע את הקטנים לפני חזרתם הביתה עם סיפור שהם אוהבים.
 
זמן
דאגו לזמן מסיבה קצר כדי למנוע עצבנות ומריבות בין הפעוטות. והילדים. בגיל זה נוטים להתעייף מהר, לכן שעה אחת או קצת יותר מספקת לחגוג את היום המיוחד הזה. תכננו את המסיבה כדי להוציא את המרב מהזמן המוגבל, ע"י כך שהילדים ינועו מתחנת פעילות אחת לשנייה. עודדו גם את ההורים לקחת חלק בשמחה ובפעילויות.

מתנות
הורים מתייעצים איתכם מה לקנות לילד ? להל"ן כמה הצעות:
כלי תחבורה כלשהו – משאית, כבאית, אוטו זבל
מסילת רכבת וגשרים להרכבה
משחקי מגנטים
ערכת בצק במגוון צבעים עם כלים מתאימים ללישה ויצירת צורות (בדקו שהבצק מתאים לגיל ובטיחותי).
פאזלים –  יש ילדים שאוהבים פאזלים כבר בגיל הזה. נסו למצוא פאזלים שניתן להרכיב מספר פעמים ובמספר צורות
הרכבות – הרכבה באופן חופשי, הרכבה בסיסית לפי דגם, לגו בגודל חלקים מתאים
משחקי לוטו – התאמת כרטיס תמונה למקום של תמונה זאת על הלוח של הציורים
ספרים קלאסים /ספרים עם מנגינות.
חרוזים גדולים ובינוניים להשחלה (לפי יכולות הילד)
יצירה – בלוק נייר צבעים בגדלי שונים, חותמות מיוחדות ומגוונות
טרמפולינה לחצר
בריכה מנפחת לחצר או למרפסת.