טודלרס

מה מונע ומה מניע לעשות ספורט אחרי לידה

קראי, קחי דף ועט וכתבי ...


28/7/2012

קחי רגע אחד וחשבי על עצמך
ספורט לאחר לידה
מאת : עידית פרל שביט,
מדריכת פילאטיס
052-5287740
iditps@gmail.com

האם את רוצה להכניס לשגרת החיים פעילות גופנית למרות עומס העבודה, גידול הילדים ותחזוקת הבית, אבל לא יודעת איך? עד כמה ספורט והרזיה חשובים לך ועד כמה את רוצה לשנות את מצב גופך ?

יש לי הרגשה שאני יכולה לנחש מה הן התשובות שעולות לך מיד. אבל חכי רגע לפני שאת ממשיכה לשפוך קיטונות של עלבונות על חוסר הרגישות שאיך בכלל אני מעיזה להעלות את השאלה הזו שאני מראש יודעת או לפחות צריכה לדעת את התשובה, קחי רגע נשימה. קחי אוויר ותוציאי. מתי בפעם האחרונה הקדשת תשומת לב לנשימה שלך? האם זה נראה לך טרוויאלי, אוויר נכנס אוויר יוצא בכל מקרה? הנשימה עוזרת לנו להתמקד בכאן ועכשיו ואם את אכן קוראת מילים אלו אז כדי להתרכז, את חייבת להיות כאן ועכשיו. אז תמשיכי לנשום, לקחת אוויר דרך האף, להוציא אוויר דרך הפה, ברכות, בקלילות, בזרימה, באהבה.

אחרי שהבנו שכשהראש עונה, התגובות המיידיות הן ממש לא חיוביות בלשון המעטה, בואי ננסה להפנות את השאלה הזו אל הלב. את מכירה את המשפט השגור בשפת היום – יום: "עם יד על הלב…" אז בואי נשתמש בו לרגע ונהיה כנות ואמיתיות עם עצמנו.

האם את רוצה לשפר את מצב גופך? האם את רוצה לשפר לטובה את מצב רוחך? האם חלמת לרקוד? אולי חלמת ללמוד לשחות? האם תמיד סקרנה אותך היוגה? האם רצית לנסות פילאטיס נשים כדי לתרגל נשימות ולעצב את גופך ? האם יש משהו שאת רוצה לעשות בשביל עצמך ולמען עצמך?

תתחילי מזה שתעני על שאלות מעצימות שכאלו. פשוט קחי דף ועט וחמש דקות של הפוגה, תיווכחי לדעת שאת פתאום מוסיפה עוד שאלות ואת גם עונה עליהן. חמש דקות כאלו עולות פחות ממנוי שאינו מנוצל בקאנטרי קלאב. נכון הן מכריחות אותנו להיות כנות עם עצמנו ולנבור בנבכי נשמתנו, תהליך שמאד לא קל, אבל משם יוצאים הדברים הכי אמיתיים ונכונים לגבינו, תזכרי שהתשובה תמיד נמצאת בפנים, רק צריך לטאטא מסביב למנעול של הלב   (אז היום נוותר על טיטוא המרפסת, זה בסדר, היא תהיה שם גם מחר… 🙂 )

אני סומכת עליך, שברגע שתבררי עם עצמך מה מונע ממך ומה מניע אותך, את תדעי למצוא את הפתרונות שמתאימים לך. דברים פשוט יקרו, פתאום שכנה תבשר לך על חוג במתנ"ס בשעה מתאימה, פתאום תראי שלט במכולת: מתארגנת קבוצה.. את תהיי פנויה לקלוט סימנים, שיתכן שתמיד היו שם, אבל פשוט לא היית פנויה לשים אליהם לב.