טודלרס

קוסמטיקה וטיפוח בהריון

בהריון ? מומלץ להמנע מלק, צביעת שיער ומשחות נגד אקנה

24.4.2013

קוסמטיקה לנשים בהריון  לפי שבועות

תוכניות היופי והטיפוח בתקופת ההריון – טרימסטר ראשון להריון

תקופת הטרימסטר הראשון היא התקופה הקריטית ביותר בהריון. בתקופה זאת מתפתחת מערכת העצבים המרכזית ומרבית אברי העובר. אי לכך מומלץ להמנע מכל שימוש בקוסמטיקה מסוכנת (קרמי לחות שונים לליחוח ושימון הגוף, בשמים ושמנים מיוחדים וכד'). היות והחומרים הכימיים המצויים בתכשירי קוסמטיקה לא יהיו ברורים לך ברוב המקרים, המנעות משימוש בהם הם בחירה הגיונית. יחד עם זאת זה לא אומר שאינך יכולה להשתמש במוצרים ושמנים טבעים כדי לטפח את גופך.

שבוע 6 להריון – צביעה ושטיפת שיער
להריוניות שצובעות את שערן מומלץ לדעת כי למרות שאין מניעה לצבוע שיער עדיף להשתמש בשטיפות שיער ללא אמוניה. לנשים עם שיער דליל התחילו להנות מהשיער. בתקופת ההריון ההורמונים מפחיתים משמעותית את הנשירה, שיערך יהיה מעתה הרבה יותר שופע. בצד השני אם את בחורה שעירה , יתכן ותחושי עליה בשיעור גוף.

שבוע 7 להריון – טיפוח מתחיל מפעילות גופנית ונשימה טובה.
זה הזמן להמשיך לעשות ספורט ולהתמיד בו כך שכשתגיעי לטרמיסטר השני והשלישי הקשים יותר מבחינת משקל תסגלי שגרת ספורט בריאה. בנוסף, זכרי לשבת באופן זקוף , עם בטן מוכנסת פנימה. הרגלים בריאים אלו יפחיתו את העומס העתידי על גב תחתון ויאפשרו חמצון מקסימלי של תאי גופך וגוף העובר.

שבוע 8 להריון – שימון טבעי לעור אפשרי
כדי לשמור על אלסטיות העור בזמן שהבטן גודלת את יכולה למרוח את גופך ובטנך בשמן נבט חיטה, המועשר בויטמין אי (השמן מלכלך בגדים כך שכדאי שתחכי שיספג) או שמן זרעי ענבים. אין צורך להגזים אך כדאי ומומלץ להשתמש בשמנים טבעיים או קרמים במיוחד לתקופת ההריון או קרמי הזנה לתינוק. המנעי ממריחה מרובה של קרמי לחות על הבטן, הרגלים והגב. מחקרים שנערכו בנושא מצאו בעבר כי קרמים שונים מכילים חומרים כימיים מסוכנים לעובר וכשמורחים אותם בתדירות גבוהה עלולים להספג בדם ובעובר ולגרום למומים התפתחות של איברי מין העובר.

שבוע 9 להריון –  לבוש יפה לימים עם בחילה
דווקא שאושר הידיעה על ההריון שלך מתפשטת את מרגישה בחילות, צרבות ורגישות יתר לריחות. דווקא בתקופה בחילה זאת השקיעי באיפור. מרחי סומק על הלחיים כדי לתת לך תחושה ומראה רענן וויטלי. הקפידי להתלבש באופן מושקע ונאה כדי לתת לך כוח להמשך היום. דווקא בימים שמרגישים פחות טוב, מומלץ להלבש באופן מושקע ומרענן כדי לקבל כוחות מהמראה המושקע והמחמאות.

שבוע 10 להריון – טיפול באקנה – ניקיון פנים טבעי
ישנם נשים שבתחילת ההריון, עם העליה הגבוה ברמות ההורמונים, חוטפות פרחי אקנה. כן, כן, פרט לבחילות עלולים להופיע פצעים. המנעו ממשחות מיוחדות שעלולות להכיל חומרים כימים חריפים ומסוכנים, נקי את העור פעמים שלוש ביום עם סבון פנים לעור שומני, יבשי עם נייר חד פעמי, השתמשי במיץ לימון לחיטוי פצעים , בקרם לחות ומייק אפ קל על בסיס מים. התנחמי בעבודה כי אצל חלק מהנשים מדובר בפריחה זמנית שתעבור לקראת סוף הטרימסטר הראשון. רוצה לפנק את עורך במסכה בריאה ומזינה. ערבבי חלמון ביצה, מספר טיפות לימון ומעט חומוס בקערה ומרחי על הפנים. לאחר שהתייבש, שטפי במים קרים. המנעי ממריחת משחות מיוחדות נגד אקנה. בחלק גדול של משחות אלו יש אנטיביוטיקה או חומרים כימים חזקים שמומלץ להמנע מהם.

שבוע 11 להריון – המנעי מחשיפה לשמש ומרחי את עורך בקרם הגנה
בארצנו שטופת השמש חשוב מצד אחד להחשף לשמש כדי לספוג ויטמין די אך מומלץ להמנע מחשיפה ממושכת ללא הגנה. חשיפה של הפנים לשמש יכולה לגרום להופעת כתמי שמש. המנעי מחשיפה ממושכת ומרחי קרם הגנה על הפנים ועל יתר הגוף.

שבוע 12-13 להריון – החזה בצמיחה והחזיות מתחילות ללחוץ
השדיים שלך מסיימות כעת את מחזור הצמיחה הראשון שלהם. במשך ההריון הם יגדלו וחזיותך הרגילות לא יתאימו. זה הזמן לפתח ערנות בנושא ואם החזיות אינן נוחות לך לקנות חזיה גדולה יותר. זאת לא תהיה בהכרח חזיית ההנקה שלך אך בהחלט תהיה הרבה יותר נוחה ותומכת.

שבוע 14 להריון – פרידה מנעלי עקב גבוהים
זה הזמן לדאוג לרגליים שלך. הפרדי מנעילי עקב גבוהות ומושפעות. הנעלים הגבוהות אינן טובות לגב , מסכנות אותך בנפילה וצעדה וגם מכניסות את הרחם שלך למנח לא בריא. עברי לנעלים שטוחות או נעלים עם עקב רחב ונמוך מאוד. ישנן נשים שחשות נוח יותר עם נעלים בעלות עקב נמוך מאשר נעל שטוחה. בדקי מה מתאים ונוח לך ואל תוותרי על יופי ועיצוב. יש מספיק נעלים נוחות המעוצבות לטעמך, רק צריך לחפש.תוכניות היופי והטיפוח שלנו לתקופת ההריון.

לחצי כאן לקריאה על : לק בהריון

לחצי כאן להמשך קריאה בנושא טיפוח ויופי בתקופת ההריון
קוסמטיקה בהריון – שליש שני ושלישי