טודלרס

לשבת עם פעוט במסעדה

מתכננים ללכת למסעדה או ארוחת ערב אצל חברים עם פעוט ?

14.2.2013

עם תינוקות ופעוטות הכי קל ונוח בבית. הבית בטיחותי, מותאם לצריכי הילדים ואין חשש להרס ופגיעה של אחרים וסביבה. ואולם, גם להורים ולמשפחה יש צרכים. הורים לילדים צעירים זקוקים להתאוררות של יציאה מהבית. לפעמים רק לצאת למסעדה ולא לנקות ולארגן את הסביבה המלוכלכת בחדר האוכל והמטבח אחרי האוכל הוא סוג של התאווררות. לעיתים יש גם יום הולדת או אירוע משפחתי הנחגג במסעדה ואז אין מנוס מלקחת את הפעוט אתכם.

הולכים למסעדה עם הפעוט בן השנתיים ? מה חשוב לתכנן ולקחת בחשבון :

מידת הרעב
כמו שאתם לא תאכלו לפני ארוחה במסעדה, נסו לתכנן שגם הפעוט לא יאכל שעתיים לפני הארוחה. כך האוכל והאכילה יהוו עניין עבורו  ולא זמן המתנה ונשנוש זמני.

ציפיות ריאליות
כמה שלא תתכננו זמנים, מידת רעב ועוד צפו לאירועים בלתי צפויים כמו קקי בחיתול, חוסר רעב , בכי או היפראקטיביות. המקום החדש, המוסיקה והאנשים הרבים והזרים עלולים לעורר בילד רגשות של פחד או חוסר נוחות.

ריכוז של פעוטות
משך הריכוז של פעוטות הוא במקרה הטוב 15 דקות (אלא אם הם מול מסך). מעבר לזה צפו לפעוט משועמם שיתקשה להמשיך לשבת בעגלה או בכיסא האוכל ולכן כדאי לחשוב על הפעלות מתאימות.

זמני האוכל של הפעוט
יש הורים שיבחרו להזמין אוכל לפעוט עם הכניסה למסעדה, כך שיוכל להיות עסוק באוכל כמה שיותר מהר. לעומת זאת יש הורים שמעדיפים להעסיק את הפעוט לפני האוכל ולאפשר לפעוט לאכול בזמן שהם אוכלים כדי שגם הם יתפנו לאכול.

תעסוקה לפעוט
לא משנה מתי הפעוט אוכל יהיה זמן במסעדה שבו יהיה זקוק לתעסוקה שאינה אוכל. נסו מראש להתכונן לצורך להעסיק את הפעוט. בחרו האם להעסיק אותו עם תיק משחקים קטנים שתביאו מהבית, סרטונים או אפליקציות שאתם רוצים שיצפה. למרות שמסכים בגיל הצעיר אינם רצויים אפשר לבחור סרטונים איטיים המותאמים יותר לקצב החשיבה וההבנה שלו. אם החלטתם להביא משחקים לתעסוקה, קחו בחשבון שתצטרכו להביא או להכין כמה משחקים היות והפעוט עלול למצות כל משחק מהר מאוד.

תיאום ציפיות בן ההורים
לפעמים אחד ההורים מגיע למסעדה מאוד עייף ומרגיש יותר קושי לקום עם הפעוט לסיבוב מיד אחרי האוכל או באמצע האכילה כשהפעוט כבר סיים. נסו להיות רגישים אחד לשני ולפרגן לבן או בת הזוג כדי שגם הם יוכלו להנות מאכילה כמה שיותר רציפה.

עזרה במסעדה
בגיל הצעיר הורים זקוקים לכמה שיותר עזרה. לא צריך לתבייש לפנות לסבתא או לחמה ולבקש מהם להצטרף למסעדה על מנת לעזור. לאנשים מבוגרים יש במהלך היום יום זמן רב להנות מאכילה שקטה ופעילות פנאי. פעמים רבים הם ישמחו להיות לעזר בשירותי שמרטפות גם בבית כשאתם במסעדה וגם ביחד איתכם במסעדה.