טודלרס

דימום אחרי לידה

הרבה דם אבל זה יעבור....

22.5.2013

שימוש בפדים לא בטמפונים
אחד הדברים שאי אפשר לשכוח מהלידה ותקופת משכב לידה(6-8 שבועות ההתאוששות) היא הכמות האין סופית של הפדים. פרגני לעצמך וקני כמויות רבות של פדים נוחים ואיכותיים, את תשתמשי בהם זמן רב. גם אם לא במשכב לידה, תוכל לשמור אותם לאחר כך. זכרי – בתקופת משכב לידה חשוב להשתמש בפדים ולא בטמפונים.

דימום לאחר לידה כמה זמן נמשך ?
ההפרשה היוצאת מהרחם לאחר לידה נקראת בשפה המקצועית לוכיה. מדובר בהפרשת דם אדומה. לאחר מספר ימים צבע ההפרשה משתנה לחום – אדום.ההפרשה נמשכת 6-8 ימים.לאחר כ-8 ימים לערך צבע הלוכיה משתנה, הופך להיות שקוף ומימי יותר. תוכלי להבחין כי במשך הזמן ההפרשה הופכת מהפרשה אדומה (דומה למחזור) להפרשה שצבעה לבנבן וצהבהב. הפרשה זאת ממשיכה עד יום ה-14 שלאחר לידה

לא לדאוג אם ההפרשות נמשכות יותר זמן
נשים רבות חוות הפרשות דמיות במשך שבועות ארוכים (3-4 שבועות) עד אשר ההפרשה הדמית נעלמת, הופכת לשקופה ומימית ונעלמת. זה בסדר. ישנן נשים שההפרשה מסתיימת סביב סוף משכב לידה (6-8 שבועות) וגם זה לעיתים קרובות בסדר. חשוב לדווח לרופא, גניקולוג, אם ההפרשה נמשכת יותר מכך. אצל מרבית הנשים ההפרשה הדמית מסתיימת לאחר שבועים – ארבע שבועות לאחר הלידה. אם ההפרשה נמשכת מעבר (חמישה שבועות – פחות נפוץ) מומלץ ללכת לרופא הגניקולוג (6-8 שבועות לאחר לידה) ולדווח על מאפייני הדימום הארוך, מצב בריאותך והרגשתך הכללית.


הפרשות קרישיות ודמם מוגבר מאוד
לא אחת מדווחות נשים על הפרשות קרשיות סביב השבוע הראשון לאחר הלידה. זה בסדר, מדובר בתופעה נורמלית. יחד עם זאת אם תופעת ההפרשות הקרישיות (של הגושים) נמשכת או אם כמות הדם רבה מאוד יחסית למה שמוכר לך (צורך להחליף פד כל שעה במשך כל היום), צרי קשר עם הרופא שלך ליעוץ בנושא. במקביל המשכי לאכול טוב וליטול מולטי ויטמין לתקופת ההריון (הכולל כמובן את תוסף הברזל).