טודלרס

סימני מתיחה בהריון

כבר גילית סימני מתיחה על הבטן ? האם יש מה לעשות ?

15.5.2013

ממה נוצרים סימני מתיחה בהריון
כאשר הבטן גדלה עקב גדילת העובר והרחם  נוצרים קרעים  ברקמות התת עוריות שנראים כמו סימנים אדומים –סגולים דקים. סימנים אלו יכולים להופיע באזור השדיים (שנמתחים וגודלים אף הם), הבטן והירכיים. לא ברור למה קיבלו סימנים אלו את שמם – סימני מתיחה , היות והם מופיעים גם באזורים שאינם נמתחים כמו אזור הירכיים. סימנים דומים מופיעים אצל אנשים שמורידים משקל רב לאחר שגופם היה מצוי בהשמנה קיצונית. סמני המתיחה מופיעים אצל 60 אחוז מהנשים בהריון.

אלסטיות של רקמת הקולגן , אותה רקמת חיבור תת עורית, היא שאחרית לסימנים אלו. כאשר נוצרים סימני מתיחה בהריון הם אינם נעלמים (קרעים בקולגן ובאלסטין אינם ניתנים לאיחוי באופן טבעי) אחרי הלידה אלא רק נעשים בהירים ופחות בולטים. כעבור שנה שנתיים מהלידה סימני המתיחה נוטים לקבל את צבעו של העור אך עדיין נראים כרקמת עור שאינו מתוח או כעור צלקתי.

יש הטוענים כי שימוש במשחות נגד סימני מתיחה במהלך ההריון עשוי למנוע את הופעת הקמטים. הרופאים אינם מאמינים כי משחות אלו יכולות לחדור לרמות תת עוריות (הדרמיס), שם מצויים הקרעים  עמוקות  ולשפר את המצב שבחלקו המרכזי הוא גנטי. כיום לא קיים אף מחקר אמיתי שאכן מצא שקרמים ושמנים אלו מונעים סימני מתיחה או מפחיתים אותם. אנשים שמוכרים משחות אלו ינסו תמיד לשכנע אותך כי הם עוזרות. האינטרס הכלכלי הופך אותם כמובן ללא אובייקטים. כך או כך, המשחות יכולות כן לעזור בהזנת העור היבש ובמניעת גרד הנובע מיובש.

טיפולים חדשנים בסימני מתיחה לאחר לידה
הטיפול העכשוי בסימני מתיחה מבוסס על גלי רדיו פונקציונאלים (פותח על ידי סנרון מדקל). השיטה כמובן מבטיחה שיפור ניכר בסמני המתיחה ללא תופעות לוואי. בטיפול עצמו מוחדרים גלי רדיו פונקציונאלים לשכבות הדרמיס. הגלים יוצרים פציה מכוונת בשכבה זאת לצורך האצת יצירת סיבי קולגן ואלסטין חדשים שיחליפו את מיקומם של הסיבים שנפגעו. הרופאים המטפלים בשיטה מאמינים כי הטיפול מסייע לפחות להפחית את מידת בליטת סימני המתיחה על העור.

קראי עוד בנושא
קרמים נגד סימני מתיחה