טודלרס

היסטרוסקופיה ניתוחית להסרת מחיצה ברחם

היסטרוסקופיה אבחנתית לבירור קשיי כניסה להריון ובעיות פריון

היסטרוסקופיה ניתוחית מחיצה

היסטרוסקופיה ניתוחית הוא הליך לטיפול כירורגי במום כלשהו המצוי בצוואר הרחם, ברחם או בבפתח החצוצרות. היסטרוסקופיה ניתוחית מבוססת על תוצאות האבחנה של היסטרוסקופיה אבחנתית.

היסטרוסקופיה טיפולית (ניתוחית) עקב מחיצה ברחם הוא הליך הכולל הרדמה מלאה  או חלקית של המטופלת, ניפוח הרחם באמצעות גז או נוזל (על מנת לראות היטב את חלל הרחם והמחיצה בתוכה) וחיתוך המחיצה (שמהווה מאין קפיץ) הגורם לשני חלקה להצמד לדפנות הרחם ולפתוח את חלל הרחם. הליך הניתוח נערך כ-20 דקות. יש להגיע שעתיים לפני לבית החולים לאשפוז ויש לצום 6 שעות לפני הניתוח.

היסטרוסקופיה ניתוחית מחזור
היסטרוסקופיה ניתוחית לחיתוך מחיצה נעשת בטווח הזמן של שבועים מתחילת המחזור. הסיבה לזמן זה היא שבשלב זה רירית הרחם הינה ברמתה הנמוכה (לעומת בשלב הביוץ ואחריו בו רירית הרחם גדלה) וכך מאפשר נראות טובה יותר של אזור המחיצה והמנעות ממצבים של הטעיה בין הרירית למחיצה.

היסטרוסקופיה ניתוחית מחיר
היסטרוסקופיה ניתוחית ניתן לעשות במידת הצורך בבית חולים ציבורי עם הפניית רופא/ טופס התחייבות של הקופה בעלות אשפוז נמוכה או באופן פרטי בבית חולים של הקופה בה האישה מטופלת. מחיר היסטרוסקופיה ניתוחית כולל במקרה זה את מחיר המנתח (משתנה ממנתח למנתח ויכול להגיע לכ-6000 שקלים) ומחיר האשפוז (שכולל כבר את שכר המרדים) ונע בין 300-1300 שקלים.

היסטרוסקופיה ניתוחית בקרה
כחודש מיום הניתוח מגיעה הלקוחה להיסטרוסקופיה אבחנתית חוזרת לבדיקת הפרדות המחיצה. במידה ויש הדבקות כלשהי בין חלקי המחיצה, הרופא הבודק מפריד אותה שוב.

היסטרוסקופיה ניתוחית והריון
יש להמנע מכניסה להריון בשלושת החודשים שלאחר פתיחת המחיצה.

קראו עוד כתבות בנושא
פתיחת מחיצה ברחם
היסטרוסקופיה אבחנתית
היסטרוסקופיה ניתוחית סיבוכים
היסטרוסקופיה ניתוחית המלצות
היסטרוסקופיה ניתוחית החלמה
כניסה להריון לאחר היסטרוסקופיה ניתוחית