טודלרס

גמילה מחיתולים באופן טבעי

איך תדעי שהילד מוכן לגמילה באופן טבעי

7.4.14

גמילה מחיתולים באופן טבעי
האביב כבר כאן, הטמפרטורות עולות וזה הזמן לחשוב על גמילה. ישנם הורים שעם בוא האביב מגלגלים שטיחים, נותנים לילד להסתובב ללא חיתול בבית וכל פעם שבורח, מעודדים לרוץ ולשבת על הסיר.

גמילה מחיתולים באופן טבעי
גמילה מחיתולים מתרחשת מעצמה שהילד בשל מוטורית, פיזית, רגשית וקוגניטיבית לתהליך.לבשלות הזאת מגוון סימנים: הילד מודיע שצריך לשירותים לפני שעושה, הילד מצליח ורותה להוריד באופן עצמאי את החיתול, הילד בן שנתיים ומעלה והילד מגלה עניין והתייחסות לסיר.

גמילה קשורה גם בתנאים תומכים:
עונת אביב או קיץ (בגדים מינימליים) ולעיתים יכולת להסתובב ערום כך שיראה את הפיפי שנוזל וישתתף בניקיון.
תקופה משפחתית ללא לחצים רבים כמו  זמן שבו ההורה נמצא בחופש או זמין יותר לילד (חופשת קיץ, פסח)ף זמן שבו ההורה לא עסוק מדי עם ילד אחר בבית.

גמילה מחיתולים מתחילה מקבלת ההחלטה משותפת של שני ההורים כי זה הזמן להתחיל. הרעיון של התהליך הטבעי טומן בחובו את ההבנה כי אין צורך להשיג על הילד שליטה מלאה. כן, כן יהיו פספוסים, יהיו קשיים או רגרסיות אבל בסופו של דבר נגיעה לתוצאה. בשל הראשון המטרה היא תהליך הגמילה לא התוצאה. בגישה כזאת יש יותר סבלנות, גמישות ויכולת הורית לשאת פספוסים.

גמילה נכונה מחיתולים כוללת לרוב את הקווים המניחים הבאים:
עקביות – ברגע שהחלטת להתחיל לא משנים דעה. הולכים קדימה לעבר המטרה.
שיתוף הילד – בסיפורים, במילים באמצעותם מסבירים לילד את התהליך.
הסברים – מה שברור לנו אינו ברור לילד.תסתכל איפה אמא עושה פיפי ? על הרצפה ? בחיתול או בשירותים ?
עידוד – מחליטים ללבוש תחתונים כמשחק בלי חיתולים, לשבת על הסיר כמשחק או חיקוי לספר סיר הסירים.
מזהים מקצב של הילד – האם הילד זקוק ליותר הדרגתיות או האם יכול לנוע מהר יותר לעבר המטרה.
משוב בונה ומחזק על הצלחות. ומשוב תומך ומלווה על פספוסים.

התמקדו בתהליך, לא בתוצאה.התחילו בגמילה ביום ורק כשהיא מבוססת עברו לגמילה בלילה. המנעו מלהכנס לעימותים עם הילד בנושא גמילה. בצעו את השגרות בצורה נעימה. העבירו לילד גישה של אחריות ושל בבית שלנו עושים פיפי וקקי בשירותים/ סיר ולא בגישה אישית של אתה צריך לעשות פיפי בסיר.

מרגישים שאתם מפספסים משהו והתהליך אינה בכיון מספיק טוב ? 2-3 מפגשי יעוץ עם יועצת גמילה (אפשר גם בטלפון) יכולים לסייע מאוד.
 
קראו עוד בנושא:
גמילה והרטבה בגיל הרך