טודלרס

יתרונות צרכת מוצרי חלב אצל ילדים

על חשיבות צריכת מוצרי חלב בגיל הרך

13.5.2014

מחקרים רבים הוכיחו כי אכילת מוצרי חלב היא מקור מצויין לחלבון, סידן וויטמין די. למרות שיתרונות אלו בלבד מהווים סיבה מספקת לצריכת מוצרי חלב קיימות סיבות נוספות לחשיבות הצריכה. מחקרים מצאו קשר בין צריכת מוצרי חלב לבין חוזק ובריאות העצמות והשיניים. בנוסף, טוענים חוקרים שונים כי היות ובחלב נמצא הורמון גדילה יש קשר בין צריכת מוצרי חלב לבין גדילה והתפתחות המוח של ילדים.

צריכת מוצרי חלב אינה מתאימה לכולם. לתינוקות מתחת לגיל שנה אינה מומלצת ולילדים המגלים סימנים לחוסר סבילות ללקטוז. אם ילדיכם מגיב בשלשולים או כאבי בטן אחרי אכילת מוצרי חלב מומלץ לבצע בדיקות רפואיות. חלב גם עלול לפגוע בספיגת הברזל ולכן מומלץ מאוד להגדיל את פערי הזמן בין צריכת ברזל (המצוי בבשר) לבין צריכת מוצרי חלב.

לא כל מוצרי החלב רצויים לילדיכם. מוצרי חלב המכילים רמות גבוהות של שומן רווי וסוכרים כלל אינו מומלץ. גבינות שמנות, מעדני חלב מלאים בסוכר וחטיפי שוקולד אינם רצויים היות ויחד עם החלבון וויטמין די מקבל הילד כמויות גבוהות מדי של סוכר ושומן ומתרגל לטעם המתוק.

אלו מוצרי חלב כדאי לצרוך ?
מומלץ לשלב בתזונת הילד צריכה של יוגורט חלב 3 אחוז שומן לא ממותק. ניתן למתק בפירות טריים או בכפית סילאן תמרים או דבש.
מומלץ לשלב צריכה יומית של אקטימל, רצוי ללא תוספת מתיקות או מעדני חלב בעלי רמות סידן וחלבון גבוהות כמו מעדן גמדים ודניאלה.
מומלץ לשלב גבינות לבנות 5 אחוז שומן או גבינת ריקוטה. לדוגמא, אכילת צנים או ביגלה אפוי עם כמות גדולה של גבינה יכול לספק כמות יפה של חלבון וסידן.
שתיית חלב עיזים מהווה גם היא מקור טוב לסידן.

הילד אינו אוהב מוצרי חלב או נמנע מהם ? פנו לתזונאית ילדים להתייעצות. צריכת מוצרי חלב חיונית לגדילה והתפתחות הילד.