טודלרס

רוטינת טרום שינה אצל פעוטות

הפעוט מתקשה להרדם ? שומרת על שגרת טרום שינה קבועה ?

11.5.2014

הילד בן שנתיים ? האם עד כה יצרתם ושמרתם על שגרת טרום שינה לתינוק ? כמו המבוגרים רוטינות קבועות יכולות לווסת ולהכין אותו לשינה. רוטינת טרום שינה מתייחסת לפרק זמן של שעה עד חצי שעה מרגע ההרדמה.

אמבטיה – מומלץ מאוד להתחיל את רוטינת טרום שינה באמבטיה או מקלחת. חום המים בחורף והקרירות בחורף יסייעו להכין את הילד לנינוחות הנדרשת לשינה טובה. זכרו, גם אתם ישנם טוב אחרי מקלחת.

אחרי המקלחת עודדו את הילד להשתמש בסיר אם צריך לשרותים. גם אם הפעוט אינו משתמש בסיר בעקביות, נסו ליצור עקביות בהצעה של השימוש בסיר לפיפי לפני השינה. יש ילדים שאחרי מקלחת כשהם יודעים שדרכם היא רק למיטה מוכנים לנסות לצאת ממנה כדי לשבת על הסיר. זהו פתח טוב לשגרת גמילה.

כשהילד מסיים את האמבטיה  וצחצוח השיניים הכניסו אותו לחדר ומיד עמעמו את האורות. סרקו את השיער לאט לאט, ביחד איתו סייעו לו ללבוש פיג'מה.

לאחר מכן הקצו מספיק זמן לפעילות מרגיעה ואיטית באור מעומעם. יש ילדים רבים שנהנים מהקראת סיפורים לפני השינה ואחרים אוהבים לסדר את הבובות במיטה או לשחק איתם משחק סימבולי קצר. ודאו שהמשחק רגוע, שלו ובקצב איטי ושהילד יודע מראש מה אורך הפעילות ( קוראים שני ספרים או משחקים משחק אחד ודי).

שימו לב לגבי ויסות הגירויים בחדר. סגרו את הוילון או התריסים להפחתת רעשים ואורות מפריעים ובדקו שרעשי הרקע בבית הם במינימום החיוני.  

המפתח להצלחה בהרדמה היא הפחתה הדרגתית של עומס גירויים ועקביות ברוטינת טרום השינה. אם תצמדו לאלו, תצליחו בודאות.