טודלרס

תרגילים לתינוק בן 3 חודשים

מחפשת תרגילים לתינוק ? קראי על רעיונות להפעלה

24.5.2013

מחפשת תרגילים לתינוק בן 3 חודשים ? בגיל זה אפשר להפעיל את התינוק במגוון תרגילים ופעילויות. חשוב לעודד כמה שיותר פעילות על הבטן כאשר התינוק על האמות ומרים את ראשו. ההמלצה של טיפת חלב היא בן 8 ל-12 השכבות על הבטן ביום וכל המרבה הרי זה משובח…. אם התינוק בוכה או אינו אוהב, מומלץ לבצע השכבות בטן קצרות מלוות בהסחות ומשחקים ואז להעביר למנח גוף אחר.

תרגילים לתינוק בן 3 חודשים – תרגילים פעילויות יומיומיות
הקראת סיפור בד לתינוק – אפשר כשהתינוק על הגב או על האמות על הבטן – לפיתוח שפה ויכולות קשב. אפשר לספר לתינוק מה רואים בתמונה ולשיר לו שיר שקשור לדמות. למשל לספר לו על הפיל ואבריו ואז לשיר לו את השיר פיל פילון לא ידע לדרוך..
הפעלה באוניברסיטה/משטח פעילות – השכבה על הגב או על הבטן והצגת הגירויים בתוך האוניבריסטה
הפעלת תינוק עם מובייל – התינוק עוקב אחרי המובייל שנע מעל עיניו. משפר מעקב עיניים וחשיפה לצלילים
הפעלת תינוק עם רעשנים/קשת העגלה/ומובליים התלויים למעלה באוניבריסטה – המטרה היא לנסות לעודד את התינוק להרים יד ולתפוס את הגירויים התלויים
שכיבה במיטה ושירה לתינוק – באמצעות הספר והדיסק 100 שירים ראשונים – הפעלה נהדרת המעודדת יצירת קשר עין, קשב וריכוז והתפתחות שפתית
ריקוד עם התינוק – לשים מוסיקה ולרקוד עם התינוק. במהלך הריקוד לשנות מנחי אחיזה, כך שפעם מחזיקים אותו עם האמות על הבטן עם הראש למטה, פעם מחזיקים תינוק הפוך על צידו, פעם לצד השני ופעם למעלה. שינויי האחיזה מעוורים תגובות שיווי משקל ומעודדים הרמת ראש בעת אחיזת אווירון שהתינוק נמצא על האמות ההורה ועל הבטן.
הקשבה למוסיקה קלאסית נעימה כמו שופן או מוצארט – מרגיע ומעורר את מערכת השמיעה.
משחק קריאה לתינוק – קוראים לתינוק בשמו מצדדים שונים של החדר, מפעילים רעשן ומעודדים את התינוק להסתכל לעבר הכיוון שאתם נמצאים

תרגילים לתינוק בן שלושה חודשים – פעילויות פחות מקובלות
הנחת התינוק על הבטן על כדור פיזיותרפיה גדול או קטן והנעת הכדור קדימה, אחורה ולצדדים לאט תוך כדי שירה, מוסיקה או הצגת גירוי של סיפור בד מקדימה. מעורר הרמת ראש, תנועות ידיים ותגובות שיווי משקל. חשוב לראות שהתינוק נהנה ומגוון בעניין ולא בפחד.
משחק אווירון על רגלי ההורה – ההורה שוכב על הגב, מכופף את רגליו לכיוון הבטן ושם את התינוק על הצד הקדמי של השוקים ומזיז אותם קדימה ואחורה כמו אווירון.
התעסקות עם נשכן בפה – מאוד מתאים בגיל שלושה חודשים.
משחקים עם האצבעות התינוק – לפתוח אצבעות, לשים על האצבעות בובות אצבע ולהמציא סיפור – מעודד מעקב עיניים, הקשבה ושפה. אפשר לשלב גם שירי אצבעות.

הורים לתינוקות מוזמנים לכתוב רעיונות נוספים לפעילויות במערכת התגובות.

קראו עוד בנושא:
סדר יום לתינוק
תרגילים לתינוק והפעלה